Re: Domowa siec.

Autor: Michal Kawecki (novimpex/cut_this/_at_medianet.pl)
Data: Wed 14 Jul 1999 - 10:11:57 MET DST

Fsimon <ninka_at_shaco.pl> wrote in message

> Użytkownik Radku's De Apaczu's <apaczus_at_hot.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:378b46e0.16239367_at_news.task.gda.pl...
>
> Mam wlasnie taka siec w domu:
> Przy 2 kompach najprosciej jest uzyc kabla koncentrycznego - mozna laczyc
> kompy bezposrednio ze soba (nawet wiecej niz 2 - topologia magistrali).

Dodam jeszcze, że umożliwi to łatwą rozbudowę sieci. Koncentryk można
położyć we wszystkich pomieszczeniach i pozakładać trójniki. Można wtedy
ustawić się z kompem lub z notebookiem w dowolnym miejscu w mieszkaniu, a
także podłączać/odłączać "w biegu" dodatkowe komputery.
Przy skrętce jest to znacznie bardziej kłopotliwe.
Końcówki na koncentryku bez problemu sam zagnieciesz.
10 MB/s całkowicie wystarcza. Karty i kabel tańsze...
Zwróć uwagę, aby karty sieciowe prawidłowo podnosiły sieć po uśpieniu
komputerów. U mnie dobrze działa Realtec 8029 (na najnowszych sterownikach).

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki