Re: Napełnianie tuszem HP 710 C

Autor: meron_at_geo.uw.edu.pl
Data: Sat 10 Jul 1999 - 19:27:44 MET DST

On Thu, 08 Jul 1999 20:07:42 GMT, dudik_at_kki.net.pl (Grzegorz Duda)
wrote:

>Czy ktoś z szanownych grupowiczów napełniał tuszem cartridge do HP 710
>i może podzielić się doświadczeniami?

Czarny wielokrotnie i raczej bez problemów.
Na początku robiłem to metodą podaną na stronie InkPolu (chyba
www.inkpol.com.pl). Ale było z tym zbyt dużo zabawy. Dlatego
rozprawiłem się z tym inaczej. Na spodniej stronie cartridge'a jest
takie kóleczko o średnicy ok 8mm - wygląda jak nadlewka. Trzeba zerwać
to draństwo, jest to jakaś folia. Pod spodem widać kuleczkę i trzeba
ją wydłubać starając się nie zniszczyć za bardzo jej gniazda (jest z
miękkiego plastiku). W to miejsce dorobiłem z gumowego korka zatyczkę.
Następnie nalewam przez ten otwór tusz, wciskam zatyczkę i cienką igłą
przebijam się przez nią, a następnie odciągam powietrze ze środka.
Jeśli z jakiegoś powodu głowice się zatkają (np. wyjmiesz cartridge z
drukarki i nie zabezpieczjąc głowicy zostawisz na kilkadziesiąt minut
- piekielnie szybko schną) po wielu próbach z różnymi substancjami
stwierdziłem, że najlepsze wyniki daje etanol 50-70%. Na głowice
(cartridge do góry nogami) daję kroplę tegoż na 2-3 minuty, delikatnie
wycieram i po kłopocie, jeśli nie to powtarzam operację.