Odp: Bus-Master - Problemik...

Autor: Airwolf (airwolf_at_astercity.net)
Data: Fri 09 Jul 1999 - 21:07:01 MET DST

> A moj problem wyglada tak:
> Sprzet ten sam dokladnie, jedynie dysk ustawiony jest na UDMA33.

No oczywiscie u mnie tez jest na UDMA33 (cos mi sie w powyzszym poscie
pomieszalo ;)

> [...]
> i znow kicha.
> NIe wiem, o co chodzi. Aby system ruszyl musze wylaczac UDMA w BIOSie.
> Pomimo tego mam wlaczone UDMA w W98 (i transfer 14,2) lub moge
> wylaczyc (caly czas robie to opcja enable/disable_DMA z programu VIA)
> i mam transfer 7,2.
> Nic juz nie rozumiem. Nie wiem tez dlaczego Winda nie chce sie
> odpalic. Z poprzednim dyskiem Seagate ST31722A nie bylo problemow.
> Moglbym wprawdzie wrocic do defaultowych BusMaster driverow z
> Windowsa, ale roznica w transferze 14,2 a 10,2 jest chyba znaczna.

Hmmmm... zaraz spróbuje wylaczenia UDMA w BIOS'ie.
Bez zmian (ale slyszalem ze niektórzy wlasnie UDMA w BIOS'ie wylaczaja)

Za to pomoglo co innego (w sumie wpadlem na to przez
przypadek bo kolega byl z dyskiem i zapomnialem CD'ka
zmienic na Master (CD-ROM wisi na drugim kanale oczywiscie))
Wlasnie - o ile CD-ROM dziala w trybie Slave
transfer danych utrzymuje sie w granicach 7,7-8,3MB/s
(w sumie to nie 8,5-8,7MB/s ale to juz drobiazg ;)
jest to o tyle dziwne ze przedtem bez problemu
mialem tak wysoki (relatywnie rzecz jasna)
transfer z tym samym CD-ROM'em ale ustawionym
na master.

--
Tomasz "Airwolf" Sopylo
   airwolf_at_astercity.net