Re: "Czysta" koć flash bios

Autor: Wojtek (rzutnik_at_friko6.onet.pl)
Data: Fri 09 Jul 1999 - 11:33:57 MET DST

>Uszkodziłem kośc biosu ponieważ po nieudanym uaktualnieniu probowałem
>przywrócic poprzednią wersję na innej płycie metodą "na gorąco"
>programem awdflash (v.7.11) z opcją /f . Niestety jak się później
>okazało moja kość miała napięcie programowania 5V a płyta 12V. Potem
>próbowałem wiele razy nagrywać bios na płycie 5V - bezskutecznie.
>
>Pytanie: Czy jeżeli zamówię w sklepie elektronicznym kość o pojemności
>32Kx8 = 256 Kb, napięciu programowania 5V pod podstawkę DIP28 (takie
>parametry ma oryginalna kość) to będę miał pewność że będzie mi ona
>działać na mojej płycie?
> [...]

W zależności od tego czy Twoja kość miiała pojemność 1MBit czy 2MBit
możesz kupić czystą kośc innej firmy. Na niektórych płytach jest
zworka określająca napięcia pamięci flash (5V lub 12V). Ustawiasz ją
na takie napięcie jakie będzie miała kupiona kość. Osobiście polecam
kości Atmel-a. Nie są zbyt drogie i ładnie się programują. Sam już
programowałem taką pamięć bo mi się kość Intela wywaliła, ale
ostatecznie skorzystałem z programatora.