Bus-Master - Problemik...

Autor: Airwolf (airwolf_at_astercity.net)
Data: Thu 08 Jul 1999 - 19:00:22 MET DST

Sprzęt:
Dysk: Quantum Fireball CR8.4A (przestawiony z UDMA-33 na UDMA-66)
Mobo: FIC VA-503+
Proc: AMD K6-2 300Mhz
(3.0 x 100Mhz)
RAM: 64MB PC-100
System Windows 98

Problem jest następujący:
Z tydzień temu zainstalowałem sterownik VIA Bus-Master - wszystko pięknie
ładnie
dysk, co normalne, przyspieszył po przestawieniu za jego pomocą w tryb UDMA
(w System Info z pakietu NU4 osiągał w "Physical Benchmark" 8,5 - 8,7
Megabajtów/sec. - wcześniej
bez sterownika VIA ~6,5 Megabajtów/sec.- co prawda Sysinfo z NU nie jest
może
najbardziej miarodajnym benchmarkiem ale jakieś pojęcie daje ;)

Wszystko by było cool gdyby nie to że dzisiaj zauważyłem że benchmark
"physical" nie pokazuje już ~8,5MB/sec ale ~4,4MB/sec! - prawie 2x wolniej -
to po prostu śmieszne,
bo mój stary Seagate 1.2GB tyle osiągał. Co ciekawe po wyłączeniu trybu UDMA
za pomocą sterownika VIA prędkość ta podskakuje do 6,0MB/sec.
W "Logical Benchmark" uzyskane wartości są porównywalne do tych które
otrzymywałem wcześniej.

Przeinstalowanie Windy nic nie pomogło - podobnie jak zainstalowanie
najnowszego
sterownika Bus Master. Nie pomogła też zmiana ustawień trybu UDMA w
firmwarze dysku...
W sumie ten spadek wydajności nie daje się mocno we znaki (nie zauważyłem
żeby aplikacje uruchamiały się wolniej, czy żeby pliki kopiowały się z
mniejszą
prędkością, natomiast objawiły się inne symptomy - np. podczas
mocniejszego wykorzystywania dysku kursor myszki zaczyna skakać,
albo np. muzyka w menu gry "rwie się" podczas dajmy na to ładowania misjii.
To w sumie wszystko.
Acha - w sobotę zmieniłem CD-ROM'a na LG 8400C jednak nie sądzę
żeby to miało jakiś wpływ, bo te problemy zaczęły się wczoraj.
Oczywiście ustawienia w BIOS'ie i ustawienie Cache'u dyskowego w windzie
są identyczne z tymi które były przedtem.

Dzięki za wszelkie porady.

--
Pozdrawiam
Tomasz Sopyło