Re: Pamiec RAM 10 ns ,a 8 ns ,7ns

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Wed 07 Jul 1999 - 02:28:54 MET DST

Andrzej wrote in message ...
>Czy pamiec ram(chodzi o 64 Mb pc-100 w jedenej kosci) rożni sie znacznie w
>szybkosci ,jezeli porownac 10 ns do 8 ns.??Czy mozna to w ogole jakos
>zauwazyc,bo chyba raczej nie??

Zauważysz, bo 10ns to nie PC-100! Wiem, że tak wynika z rachunków, ale
przecież pamięć nie dostarcza cały czas danych, tylko jeszcze ją trzeba
adresować itd...

Naprawdę PC-100 są dopiero 8ns i niżej. Ósemki będą działały OK na 100MHz
przy CAS-3, jak dobre to i przy CAS-2. Niższe powinny chodzić na 100MHz przy
CAS-2.

Jak planujesz w przyszłości FSB 133MHz to rozejrzyj się za 6ns - takie pójdą
na 133MHz prawie na pewno...

>Mam jeszcze pytanko czy pamiec pc100 64Mb 10 ns jest w miare jeszcze
>nowoczesna??,chodzi o to ,ze chce kupic plyte Abita BE6 i nie wiem co tam
>wsadzic ,a kosci 10 ns moge duzo taniej kupic od 8 ns.

Nie opłaca się oszczędzać na pamięciach! Później będziesz miał problemy i
więcej wydasz na Nervosol niż zaoszczędzisz na pamięci...

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
Grzegorz Mazur