Re: AMD -- jaka plyta

Autor: Piotr R. (okropi_at_friko5.onet.pl)
Data: Mon 05 Jul 1999 - 23:14:08 MET DST

Grzegorz Mazur NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM wrote in
<7lqarq$mja$1_at_freyja.bart.nl>:

> [...]
Doswiadczenia (wszystkie BAT):

1 -Soyo5EHM (ETEQ=MVP3) , 1 MB Cache
2 -FIC 503+ (MVP3) , 1 MB Cache
3- SHUTTLE HOT 591 (MVP3) 512 KB Cache
4- DCS(ALI ALLADIN V) 512 KB Cache
5- ASUS P5A-B (ALI ALLADIN V) 512 KB Cache

Testowane z procesorami: AMD K6 200 ; K6 266 ; K6-2 300; K6-2 350; K6-2 400.
Karty graficzne z ktorymi wszystkie pracowaly: I740 , Riva 128 , RivaZX ,
jakies S3 TRIO AGP i Cirrus Logic 5465 AGP.
Jest to sprzet na codzien pracujacy w biurze , ale wszystkie testowalem
u siebie z roznymi programami i grami takze.

Moj ranking:

Ogolna predkosc dzialania (Winda, aplikacje biurowe):

nr. 5 dłuuuugo nic i potem 1,2,3,4

Gry: (testowalem jeno Quake2 i TombRaider 3, w testy typu 3D Mark
nie wierze - jakies idiotyzmy w powyzszych konf. pokazuje nie majace nic
wspolnego z rzeczywista grywalnoscia )

nr. 2,5,1,3,4

Stabilnosc dzialania :

nr. 1,5,3,4,2

Kompatybilnosc sprzetowa (np.I740 ,latwosc konfiguracji):

nr. 1,2,5,3,4

Generalnie: Najbardziej "kulturalna" (i stosunkowo niedroga) jest
wg mnie Soyo - rok temu gdy np. posiadacze Fic-a mieli z tym powazne problemy
hulala z I740 bez zadnych problemow.
ASUS - najszybsze transfery pamieci- ok. 30% lepiej niż FIC i ekstra obsługa
dyskow - i nie jest to zasluga chipsetu ALI bo np. DCS wolniej pracuje z K6 266
niz ASUS z K6 200.
Chipset ALI - spore problemy z obsluga AGP 2x - wskazane reczne operacje na
rejestrach Windy.
MVP3 - słabe generalnie transfery pamieci brak problemow z AGP (Shuttle i Fic
po kilkukrotnych zmianach biosu na nowsze wersje).
Fic - najmniej stabilna chociaz moze to byc wynikiem stosunkowo wczesnego
Rev. 1.1
I tu uwaga: cholernie wazna sprawa nie dac sobie wcisnac starej wersji plyty
np. posiadacze asusa Rev < 1.04 moga miec spore problemy z odpaleniem K6-3
czy Rivy TNT. Podobnie FIC PCB < 1.2

Tyle moich spostrzezen: nie sa to najnowsze konstrukcje jesli chodzi o plyty
super 7 wg roznych testow obecnie chyba najlepszym wyborem jest Epox MVP3G-M
ATX (5xPCI,2xISA, AGP) - taka bym kupil dzisiaj.

Pozdrawiam

Piotr

Biezacy dysk nie byc juz byc prawidlowy