Re: Architektura komputera PC - skąd to wciąć?

Autor: Tomasz 'Pilot' Minkiewicz (spam.hater_at_dummy.domain)
Data: Sun 04 Jul 1999 - 01:00:53 MET DST

Fri, 02 Jul 1999 22:24:31 GMT, "Artur Michalowski"
<artmicha_at_friko3.onet.pl> napisał[a]:

>Pozdrawiam wszystkich,
>Potrzebuję dokładnego opisu architektury typowego komputera PC z procesorem
>Intela lub kompatybilnym. Chodzi mi przede wszystkim o rozkazy procesora,
>obsługę we/wy, koprocesor i przerwania. Tym niemniej wszystkie inne
>informacje np. na temat BIOSu, specyfikację PnP itd. też mogą mi się
>przydać. Jeżeli ktoś wie, skąd mogę takie informacje ściągnąć z Sieci, to
>proszę dać mi znać (najlepiej, żeby były po polsku; ostatecznie po angielsku
>także).

Spróbuj poszukać na ftp://x2ftp.oulu.fi
Szczegółów (czyli dokładnych lokalizacji) Ci nie podam, bo nie
pamiętam, ale gdzieś tam leżały różne ciekawe faqi (nie tylko o
sprzęcie) i inne dokumentacje.

Jeśli chodzi o przerwania, absolutnym "must-have" jest Ralph Brown
Interrupt List. Szukaj w sieci, bo nie potrafię podać, skąd to
ściągnąć. Nie wiem, jaka jest najnowsza wersja, ale ja od dość dawna
mam 4.8, więc może jest jakaś nowsza.

AFAIR cośtam o architekturze było też w The Hardware Book, którą
znajdziesz tu: http://www.blackdown.org/~hwb/hwb.html

Oczywiście to wszystko jest po angielsku. Polskich materiałów nie
znam.

Podejrzewam też (ale nie gwarantuję), że wiele tego, czego szukasz
znajdziesz w różnych linuksowych howto i źródłach Linuxa.

--
Tomasz 'Pilot' Minkiewicz
adres w naglowku jest dla picu, mailto:pilot_at_vc.pl