Re: Male fundusze i kupno plyty -- prosze o rade

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 03 Jul 1999 - 23:26:18 MET DST

Fri, 02 Jul 1999 21:12:37 GMT, mpiasek_at_box43.gnet.pl (Pjachoo)
piszesz:

>PII/PIII GRACE SG-686 TRITON ZX 100Mhz AT
>-- slot1, podobno na orginalnym chipsecie Intela

Jakas malo znana firma. Jezeli nie znajdziesz jej w Internecie, to
sobie daruj.

>PII GIGABYTE 6LA7 Socket370 Triton LX PPGA AT AGP
>-- socket370, nie wiem czy 100Mhz

Firma rozsadna, ale chipset LX nie ma 100MHz. Do Celerona wystarczy,
jezeli nie zamierzasz mocno podkrecac (a moj C366 chodzi na szynie
100MHz).

>PCII PC Chips 100Mhz +sound 3xPCI 2xISA 3xDIMM AT AGP
>-- slot1, na chipsecie BX (nie orginalny a jaki: Pro czy jakis tam 98
>
> czy normalny BX to nie wiem)

Ani chipset ani firma nie jest godna polecenia.

>Sprawa wyglada w ten sposob ze:
>
>- z okazji braku gotowki musi byc AT
>- nie wiem czy Slot1 czy Socket370 bowiem slyszalem dwie ultra
> sprzeczne opinie

Wydaje mi sie, ze kombinacja S370 + Celeron PPGA bedzie najtansza, ale
za to Slot1 + przejsciowka + PPGA najbardziej uniwersalna. przygladaj
sie przejsciowce, mozesz dostac taka z regulacja napiecia CPU, zworka
na czestotliwosc szyny 66/100 i mozliwoscia pracy dual. Celerony na
Slot1 chyba sa drozsze niz przejsciowka + PPGA, wiec nie warto
kupowac.

>Ogolnie plyta ma byc pod C366A... Prosze o rade, bo mnie juz boli
>glowa... Acha, niestety kupno drozszej plyty odpada (mam 750,- na
>plyte proca i pamiec -- takie zycie :)

Moim zdaniem nalezy brac plyte z chipsetem BX. Jezeli jednak kupujesz
plyte AT, to zapewne bardziej odpowiedni bedzie ZX 100MHz (bo sa takze
ZX 66MHz). Plyty AT zwykle maja ograniczony zestaw slotow, np. 2*ISA,
3*PCI, AGP i 2*DIMM. Na takiej plycie chipset BX nie moze wykazac
swojej wyzszosci nad ZX, a jest wyraznie drozszy.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski