Re: stara plyta via i udma 4?

Autor: T.Zon (zonzi_at_supermedia.pl)
Data: Fri 02 Jul 1999 - 16:05:58 MET DST

Michal Martys wrote:

> czesc
> mam stara plyte via (taka z napieciami od 2,8V 1xDIMM [ale do 32MB] max
> 75x3,5=266MHz) i do tej plyty wpialem dysk quantum 6,4 CR i... w tabelce przy
> starcie pokazuje mi UDMA 4 - co to znaczy? ze ta plyta obsluguje takie cos?
> wogole jak sie ma UDMA 4 do UDMA 66?

Nie to tylko Twoj BIOS go wykrywa, a plyta nie obslguje ATA/66. Zeby
obslugiwala musialbys dokupic kontroler ATA/66.

UDMA 4 i UDMA 66 tp jedno i to samo. Radze Ci sciagnac ze strony
Quantum programik do ustawiania w firmware trybu pracy. Zwolnij go na
ATA/33 a bedziesz mogl uzywać UDMA 2 pod Windows. Kiedy bedziesz mial
odpowiednia plyte i kabelki programikiem przywracasz funkcjonalnosc.

pozdrawiam

ZoNzi at benchmark.ceti.pl
B3D http://www.benchmark.ceti.pl
"There is no spoon ..."