Re: Odp: Asus czy Abit ?

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 02 Jul 1999 - 14:22:01 MET DST

> sorki, ale zawsze mnie interesowalo, do czego to cudo sluzy... na
> samochodach sie nie znam. tym bardziej na krazownikach. aha, zeby nie

Tez specem nie jestem, ale to cos dziala nieco podobnie do turbosprezarki.
Tzn. kompresja dostarczanego do cylindrow powietrza. Roznica o ile wiem
polega na sposobie dzialania - turbo uzywa spalin przepuszczanych przez
turbine (troche wad - slawna dziura, temperatura), sc jest zasilane
bezposrednio z silnika (wady pewnie tez sa, zalety to dobry moment
obrotowy w calym zakresie i zdaje sie mniejszy stopien zaawansowania
technologicznego).
Ale co ja sie rozpisuje, niech lepiej sie wypowie ktos, kto sie na tym
naprawde zna :)

> bylo off-topic: mozna cos takiego zamontowac w komputer? i co by to
> dalo?

Teoretycznie kazdy podkrecony proc z wiatrakiem to komputerowa odmiana
turbo :)))

> zuko / Shark von Cygnus

Chektor
.Wojciech.Giersz..(Y2K Ready)........................Voice.+48-(0)32-2312060..
....chektor_at_zeus.polsl.gliwice.pl....chektor@malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl.
..Murphy's Law is recursive. Washing your car to make it rain doesn't work..