Re: Pytanie o radiomodem - prawdziwe

Autor: Marcin Koprowski (marcink_at_veracomp.com.pl)
Data: Wed 30 Jun 1999 - 10:43:43 MET DST

Tałajczyk Piotr wrote:
[...]
> wersje modemów 33.6 i 256 kbps pracują na cz-ściach 400-800Mhz -
> zasięg kilka KM. korzystanie z nich wymaga jednak specjalnego
> zezwolenia od PAR-u. wiadomo jak to jest z załatwnianiem takich
> formalności - w efekcie wychodzi dużo drożej niż się na początku
> zakładało, że wyjdzie. :(
[...]
> teraz o wersji 2MB - najbardziej optymalnej pod względem kosztów do
> wydajności i ilości kłopotów związanych z jej instalacją.
> przede wszystkim nie potrzeba zgody PARu do jej założenia - pracuje na
> cz-ści 2.4GHz. problemów ze spadkiem tranferu zwiazanego z gorsza
> pogodą nie ma.

Jesli chodzi o pasmo 400-800MHz, to nie wiem, natomiast w pasmie
2.4GHz musze niestety zdementowac "pogloski" jakoby nie wymagalo
ono zezwolenia.
2.4G *wymaga* zezwolenia, ponadto uzywanie tej czestotliwosci
kosztuje. Koszt zalezny jest od typu modulacji oraz od tego,
kto jej uzywa (np. ISP - znacznie taniej).

Po szczegoly dot. sprzetu, technologii zapraszam na www (w stopce,
link Katalog->BreezCom) ew. na priva, zeby nie narazac grupowiczow
na spam (?). Nie chcialbym byc publicznie zbluzgany, jesli ktos
odebralby moje posty jako reklame.

Pozdrawiam
Marcin

--
|    Marcin Koprowski    |     tel. +48,61,8741856    |