Re: Jak ZIP-y znoszą wstrząsy?

Autor: Wojciech Moszko (wmoszko_at_bicom.slupsk.pl)
Data: Fri 25 Jun 1999 - 20:20:19 MET DST

Łukasz Kowalczyk wrote in message:
> Zamierzam kupić napęd ZIP (100M, port równoległy), lecz chciałbym
przedtem
> spytać użytkowników takiego sprzętu, jak znosi on transport.
> Przypuszczam, że jeden-dwa razy w tygodniu będę tego ZIPa wkładał do
plecaka
> i wiózł na uczelnię (stałe łącze...). Czy to w ogóle ma sens? Podłączanie
go
> przez kabelek sugeruje przenośność urządzenia, czy dobrze się domyślam?

    Bardzo dobre urządzenie, długo używałem, polecam. Sam zapis -
bardzo niezawodny, nigdy nie miałem problemów z odczytem
dyskietek (w przeciwieństwie do 1,44 MB). Natomiast przy
długim używaniu (rok - dwa) mogą się dziać takie rzeczy:
    - pierwszy poszedł kabel od zasilacza (ten do ZIPa)
    (wielokrotne składanie i rozkładanie przewodu spowodowało
    jego przełamanie - trzeba lutować),
    - po wielu, wielu wstrząsach (noszenie w teczce z innymi
    rzeczami) mechanizm może się zablokować - trzeba
    rozebrać i złożyć (to gdzieś w drugim roku się zdarzyło),
    - zasilacz Iomegi miał połączenie z wtyczką sieciową
    na stykach sprężystych - po dłuższym czasie trzeba
    oczyścić i nieco dogiąć.

Lepiej jest korzystać z guesta dosowego (sterowniki ASPI
moga przesuwac litery dyskow! ). Najlepiej wystartowac
Win95 w trybie DOS, inaczej bedzie jęczał, że jest nowe
urządzenie, a jak kto zainstaluje, to zostaną śmieci.
Zwykle transfer jest ok 6MB/min, ale jak sie dobierze
parametry, to dochodzi do 20MB/min (tak miałem
u siebie).

Pozdrowienia

--
Wojciech Moszko