Re: Odp: Jak uszkodzić dyskietkę

Autor: Kalafiorczyk (simg_at_netcom.com)
Data: Fri 25 Jun 1999 - 08:37:54 MET DST

"I.T." wrote:
> Niestety nie jest to skuteczne - 2 godziny zapisu w jeden sektor nie dały
> żadnego rezultatu ! Sam zapis nie może uszkodzić dyskietki (w rozsądnym
> czasie). Może jakieś inne propozycje !

Cześć Irku!

Widziałem taki zestaw do precyzyjnego uszkadzania dyskietek. Składał się
z lekko zmodyfikowanego napędu dyskietkowego i przemysłowego lasera
CO2 (dwutlenek węgla) do uszkadzania powierzchni.

Był to zestaw do produkcji tzw. "key disk" do pewnego systemu zabezpieczją-
cego przed kopiwaniem oprogramowania. Z tego co pamiętam, to uzasadnienie
opierało się na tym, że koszt produkcji tego zestawu był zamortyzowany
w niższych kosztach kopiowania i dystrybucji dyskietek z normalnymi
kopiami programu.

W niskich ilościach najlepiej jest uszkadzać ręcznie igłą. Potrzeba
trochę to poćwiczyć, ale i tak tylko około jedna na pięć dyskietek
będze uszkodzona tak, jak tego potrzebujesz.

Powodzenia,

Sylwester