Re: Podwójne zapisyuwanie na dyskach HDD

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Wed 23 Jun 1999 - 21:06:28 MET DST

Cześć,

Pytasz konkretnie o tzw. mirroring.

> Coś takiego posiadają serwery i nie ograniczają się tylko do dwóch dysków

Powyżej dwóch dysków to mamy do czynienia z innym zagadnieniem. Piszesz
serwery. Trochę to zbyt ogólnie. Sprawa dotyczy dwóch rodzajów rozwiązań.

1. Rozwiązanie sprzętowe. Kontroler dysku umożliwiający tą funkcję (używałem
takie w wersji SCSI ale czytałem o IDE również - oczywiście są to zewnętrzne
karty PCI lub inne). Pełna niezależność od rodzaju systemu operacyjnego i z
reguły większa prędkość.
2. Rozwiązanie programowe. Sterownik do danego systemu realizuje tą funkcję.
Osobiście instalowałem na systemach Novell NetWare i Windows NT Server ale
pewnie jest znacznie więcej takich systemów (np. kilka Unix'owych o których
słyszałem) w oparciu o sterowniki dołączone przez producenta systemu. Można
sobie wyobrazić sterownik zewnętrznej firmy realizujący taką funkcję ale
oprócz kilku Unix'ów o takowych nie słyszałem (np. do Windows 9x).

> Czy jest to możliwe za pomocą softu ??

J.w.

> A może potrzebny jest do tego specjalny kontroler dysku ??

J.w.

Pozdrawiam.
Kris.

--