Re: Tania drukarka - jaka?

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Wed 23 Jun 1999 - 15:57:20 MET DST

On Tue, 22 Jun 1999 21:28:14 +0200, "E & D" <e769_at_friko6.onet.pl>
wrote:

>Kup UŻYWANĄ drukarkę laserową, jeśli do ACADa, to z językiem HPGL, czyli
>raczej Hewlett Packard. Zapłacisz tyle co za nową atramentówkę, a cartridge
>starcza na dwa lata.

Popieram, sam kupilem calkiem fajnego Sharpa JX-9500 za calkiem fajne
pieniadze (150 pln plus ostatnio 115 na toner). Tylko zwroc uwage na
stan bebna, zrob kilka probnych wydrukow (BTW, nie bierz, gdy nie ma
proszku! Mozna sie latwo naciac.), najlepiej daj gosciowi na poczatek
polowe ceny i rozpracuj sprzet u siebie, pod katem swoich potrzeb no i
wreszcie rozpytaj sie, czy dostaniesz to tej drukarki takie drobiazgi
jak toner i beben i ile bedzie to kosztowac. Oczywiscie zwroc uwage,
czy sa podajniki (szuflady) na papier, czy drukarka bierze bez
zajakniecia, czy nie brakuje jakichs srub w obudowie, czy nie ma
sladow brutalnego obchodzenia sie, otwierania na chama itp.
Minusy takiego zakupu:
Nie wszystko sprawdzisz i musisz sie pogodzic z faktem, ze predzej czy
pozniej wyskoczy jakis "kwiatek". Dlatego nalegaj na kilka dni
testowania u siebie w domciu - obnizy to prawdopodobienstwo naciecia
sie. No i raczej zapomnij o rozdzielczosciach powyzej 300 DPI i nie
spodziewaj sie RET`a. Poza tym z reguly takie uzywane drukarki sa
"gole" i maja malo RAM`u (Jedyny bol mojego SHARPA to 512 kilo pamieci
rozszerzane jakimis chorymi modulami, snif...), tak ze moga byc
problemy z drukiem czegos duzego i skomplikowanego. Aha, i nie napalaj
sie na tanie "wynalazki" - bierz tylko znane firmy - jesli nie
dostaniesz oryginalnych materialow eksploatacyjnych, dostaniesz
pelikanowskie. Jesli by sie trafila, bierz HP LJ 4L (4P to za tanie
pieniadze nie kupisz, jesli w ogole ktos zechce sprzedac :-), a jesli
nie, to chociaz sprawdz, czy Twoja "wybranka" pozwala na wymiane samej
kasety z tonerem, a nie calego modulu z bebnem wlacznie. Troche zbije
to koszty eksploatacji. I jeszcze jedno: zadnych Xeroxow!!! -
potwornie drogie w uzytkowaniu.
Uff, koniec kazania :-)
Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl.
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--