Odp: Shutle 555

Autor: Krzysztof Czuryło (krzycz2_at_SPAM.polbox.KILLER.com)
Data: Tue 22 Jun 1999 - 12:44:56 MET DST

Użytkownik Arkadiusz Bączek <abaku_at_zeus.polsl.gliwice.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:376F4533.9975F46_at_zeus.polsl.gliwice.pl...
| Witam
| Mam taka plyte Shutle 555 ver 1.41 i pisze o niej wszedzie ze
powinna
| kumac SDRAM (jest na VX INTEL'a) , no wiec wkladam jej np 32 DIM i
| piszczy :((((
| 64 DIM i piszczy , 2x4 FPM i idzie .
| Wyglada to tak jakby nie kumala jednak SDRAM'u
| No wymienilem jej tez bios na najnowszy (555xwuq0e - chyba jakos
tak )
| co zupelnie nic nie dalo w tej kwestii
| Moze komus ten sprzet zakumal SDRAM ???????????????????

Mam taką samą płytę, ale w wersji 1.53. To co piszą w dokumentacji
mija się czasami z prawdą.
Np. piszą, że te płyty akceptują wszystkie typy pamięci, z tym że
DIMM-y maksymalnie 32MB.
Tymczasem okazało się, że niektóre SIMM-y EDO nie były dobrze
rozpoznawane (tj, komp widział tylko połowę). Jest to efektem
wystepowania dwóch typów SIMM-ów EDO (jednostronne i dwustronne).
Jeden z nich nie działa dobrze na tych płytach, choć w instrukcji
piszą, że powinien działać każdy.

Podejrzewam, że podobnie może być z DIMM-ami, no i oczywiście nie
włożysz większego DIMM-a niż 32MB. Z tego powodu zrezygnowałem w ogóle
z DIMM-ów, bo 32MB (tylko jedno gniazdo DIMM), to dla mnie za mało.

Zajrzyj na stronę www.shuttle.com

--
+- Krzysztof Czurylo                                             -+
+- Technical University of Gdansk & Medical University of Gdansk -+