Re: komputer sie wiesza przy starcie :(

Autor: Artur Czeczko (Artur.Czeczko_at_pse.pl)
Data: Mon 21 Jun 1999 - 18:52:21 MET DST

Andrzej P. Wozniak wrote:

> Coś tak jakby lilo namąciło w MBR?

Nie, to nie LILO (Linux jest niewinny ;-)). Kilka razy zapuszczałem fdisk
/mbr i potem już nie uruchamiałem LILO.

> Jeżeli masz partycje dokładnie tak, jak opisałeś, to raczej trochę
> dziwacznie (więcej niż 4 dyski na jednej partycji).

A jest tu jakieś ograniczenie?

> Już lepiej poszukaj
> diskedita i sprawdź, jak jest faktycznie.

Proszę mi tu nie podważać uczciwości linuksowego fdiska, on nie kłamie. ;-)
(Co innego ten z windows, niedawno skasował mi nie tę partycję, co
chciałem...).

> A Linuksa najlepiej startować
> z dyskietki (nie mówię, że najwygodniej, ale chyba najbezpieczniej, bo
> nie musisz za dużo mieszać lilo ani innym partition magikiem).

LILO wcale tak wiele nie miesza, działa z Win95/98/NT, łatwo się usuwa...

> A poza tym zresetuj BIOS, jak radził sam komputer i ustaw wszystko na
> wartościach domyślnych. W trakcie zmian w konfiguracji lepiej wszystko
> robić na nie podkręcanym pececie.

Oczywiście, że jak mi się takie rzeczy działy, to nie podkręcałem peceta,
kilkanaście razy resetowalem CMOS, a nawet BIOS wgrywalem.

> Masz pewność, że jak się wywali, to
> raczej nie z powodu sprzętu, a tylko jego sterowników.

A skad taka pewność? :)

Oczywiście nie wytrzymalbym tak długo bez komputera, więc go naprawiłem...
:) Coś było nie tak z podziałem na partycje, bo po ponownym podzieleniu
dysku wszystko jest ok. Przypuszczam, ze tu chodzi o tym partycji, jaki
ustawialem (Win95 FAT32 (LBA) - co to takiego? Czym sie rozni od tego bez
LBA? O co tu chodzi z tymi wszystkimi typami???).

Dzieki za sugestie

Artur