Skrętka - jak podłączyć?

Autor: Przemek Ryk (fiku_at_friko4.onet.pl)
Data: Mon 21 Jun 1999 - 03:15:13 MET DST

Cześć wszystkim!

Od pewnego czasu męczę się ze stworzeniem na moim osiedlu małej sieci
lokalnej. Całość składać ma się z sześciu komputerów, oparte jest na
topologii gwiazdy, a wyglądać ma tak:
    blok 1 blok 2
Komputer 1 ------| |----- Komputer 4
Komputer 2 --- hub ---- hub --- Komputer 5
Komputer 3 ------| |----- Komputer 6

Odległość między dwoma koncentratorami to deczko ponad 100 m. Ale - nie o to
chciałem spytać. Otóż problem jest z samym kablem sieciowym. We wtyczce
połączone jest to w następujący sposób:

|12345678|
------||-----

Kable
1 - pomarańczowy
2 - biało-pomarańczowy
3 - zielony
4 - biało-zielony
5 - niebieski
6 - biało-niebieski
7 - brązowy
8 - biało-brązowy

I tak z żadej strony kabla. Nie wiem, co jest źle zrobione, ale czasami na
samej wtyczce RJ-45 są takie napięcia, że słychać co jakiś czas trzask
przeskakującej iskry. Skończyło się to dla mnie jak na razie spaleniem karty
sieciowej i karty SCSI do skanera oraz koniecznością wymiany płyty
głównej... Drugi raz na takie wymiany nie mam zamiaru sobie pozwolić.
Pytanie - co powoduje takie, a nie inne zachowania? Jak rozwiązać ten
problem?

Odpowiedzi prosiłbym również o przesyłanie na priv, gdyż subskrybuję jedynie
grupę pl.comp.os.win95

Przemek "Maverick" Ryk
FAQ grupy pl.soc.seks.moderowana
      http://friko4.onet.pl/ka/fiku/faq.html
"The cruelest lies are often told in silence"
                     Robert Louis Stevenson