Re: Diamond Viper 550 AGP

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Sun 20 Jun 1999 - 13:47:02 MET DST

Z własnego doświadczenia, bo też mam Viper 550 AGP i płytę na MVP3...

Marcin Atłas wrote in message <7kbobn$7g3$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
[multiple ciachs...]
>Po kupieniu Diamond Viper 550 komputer zaczal mi chodzic niestabilnie.
>Zawiesza sie srednio kilka razy dziennie. Efekt jest taki, ze obraz sie
>"zamraza", komputer nie reaguje.

Też tak miałem...

>Slyszalem, ze Riva TNT nie "lubi sie" z FIC 503+ - czy to prawda?

Raczej nie. Mogłaby nie lubić się z Via Apollo MVP3, ale to też nieprawda,
bo u mnie działa doskonale...

>Czy jest to kwestia jakis dodatkowych sterownikow lub patch'ów? Podkreslam,
>ze zainstalowalem najnowsze sterowniki zciagniete z internetu, zarowno do
>plyty glownej, jak i karty.

Właśnie chyba to... ale czytaj niżej...

>Moze cos z portem AGP?

Nie. Działa pięknie na x2

>Zauwazylem, ze Riva bardzo sie grzeje ale podobno jest to normalne.
>Gdy zalozylem dodatkowe chlodzenie nic sie nie zmienilo.

Ja mam wiatrak od 486 na orginalnym radiatorze i jest zimna. Fakt, że od
drugiej strony można wodę gotować, więc po prostu położyłem na to wiatrak od
Pentiuma. Niewiele lepiej, więc planuję jakoś zamontować radiator (byle nie
zewrzeć pinów ;)))

>Zalozenie 64MB szybkich DIMM'ow nic nie zmienilo.

Nie powinno...

>Przyszla mi do glowy jeszcze jedna mozliwosc. Ten zestaw mam zlozony
>w starej obudowie z zasilaczem zaledwie 150 Watt. Byc moze procesor 350Mhz
+
>Riva wymaga wiekszej mocy (teraz w komputerach instaluje sie zasilacze
>srednio 230 Watt) i zbyt duze obciazenie i co za tym idzie spadki napiecia
>sa przyczyna niestabilnosci?

Owszem, Riva TNT bierze sporo mocy, K6-2/350 też, ale żeby aż tyle?

>Prosze o pomoc, ewentualnie o jakies sugestie. Byc moze ktos z Panstwa mial
>podobny problem. Z gory dziekuje.

No dobra. Ja zacząłem od 2-3 zwisów dziennie i kaplica w przypadku odpalenia
akceleracji Direct3D. Potem się pobawiłem ustawieniami i sterownikami.
Okazało się, że przydaje się poeksperymentować z AGP Aperture na 32 lub
64MB. Potem sterowniki - stabilne były 255 Diamonda z certyfikatem M$, ale
teraz się pojawiły 1.88 Detonator z wsparciem dla 3DNow! - są super. W
międzyczasie przyda się driver do AGP (www.viatech.com) i IRQ Routing
Handler (ten sam adres). Daj sobie spokój z BusMaster - są wolniejsze od
Windzianych...

Generalnie najważniesze to właśnie AGP ViaGart i sterowniki (nVidia
Detonator 1.88). Poza tym pamiętaj, żeby zmienić kartę na "Standard PCI SVGA
adapter" przed instalacją! (ja nie zmieniłem, ale producent krzyczy, że tak
być MUSI! - lepiej unikać problemów...)

No, to tyle! Mam nadzieję, że pomoże...

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
Grzegorz Mazur