Re: Krecenie Celera a siad dyskow - kto oswieci?

Autor: Tomasz Nowicki (tomnowik_at_polbox.com)
Data: Fri 18 Jun 1999 - 17:48:59 MET DST

No to pozwole sobie jeszcze pomeczyc...

Kris <kris_at_hardware.com.pl> napisał(a) w artykule
<7kdl29$qsf$1_at_gemini.webcorp.com.pl>...
> Procek zaprzestał? Czy dysk?
dysk. Procek biegal jak trzeba - winda ladowala sie juz na oko sporo szybciej,
ale pod sam koniec ladowania system stawal - juz byl ekran windy i wchodzily
sterowniki urzadzen zewnetrznych (mam na mysli Wacka, on pokazuje przez chwile
okienko). Natomiast przy 100MHz na plycie i mnozniku 5 system stawal przy
jeszcze przed detekcja dyskow.

> Seagate stanowi największy IMHO problem.

Mam wrazenie, ze padal dysk, na ktory skierowany byl swap-file.

> Taki, że najprościej mówiąc więcej zyskasz. Zobacz sam jaką masz na swoich
> dyskach różnicę pomiędzy np. PIO4 a UDMA. Porównaj czas ładowania Windows. Z
> drugiej strony dysk chodzi na spokojniejszym ustawieniu ale IDE dostaje
> kopa. W sumie warte grzechu. A procek działa szybciej i to właśnie odczujesz
> na programach dla których liczy się prędkość.

A sa jakies inne? ;)

> I tak będziesz próbował podkręcać więc od problemu nie uciekniesz :-)

Eee, probowal to i owszem, ale na stale raczej nie - nie lubie instalowac windy
na pol godziny przed oddaniem pracy do swiecenia. Chyba, ze uzyskam spokojna i
stabilna prace bez cudowania.

> To pójdzie na 83MHz.

Tak, a jak to jest z mnoznikiem AGP? Bo w instrukcji plyty pisza, ze trzeba
przestawic go z 1:1 na 2:3 przy szynie 100MHz, czyli wtedy AGP wraca 66MHz,
dobrze kombinuje?

Czy mozesz tez cos powiedziec o pamieciach - oznaczone sa M.tec 9912AI
FTS6408B4E - 8H ? Niby sa to PC100 7ns, ale cos mi mowi, ze raczej 8ns?