Odp: Diamond Viper 550 AGP

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Fri 18 Jun 1999 - 07:44:54 MET DST

Cześć,

> płyta FIC 503+

Która wersja Windows?

> Zawiesza sie srednio kilka razy dziennie. Efekt jest taki, ze obraz sie
"zamraza", komputer nie reaguje.

Coś jest nie tak. Sprawdziłbym :
1. Czy jest najnowszy Bios do FIC'a?
2. Czy jest najnowszy Bios do Viper'a?
3. Czy są dobre ustawinia w Bios'ie komputera (np. AGP aparture 64MB, AGP
2/3 FSB itd)?
4. Jeśli to Windows 95 OSR2 to czy jest usbsupp.exe?
5. Czy zainstalowane są najnowsze drivery do płyty i do AGP z viatech.
6. Czy jest DirectX 6.1?
7. Czy są sterowniki do Viper'a nVidia Ref. 1.88?

Najnowsze karty z teksturowaniem AGP miały spore problemy z chipset'ami via
i ali ale po upgrade już działa.

> Slyszalem, ze Riva TNT nie "lubi sie" z FIC 503+ - czy to prawda?

Jak większość nieintelowskich chipset'ów i większość nowych kart AGP przy
starszym Bios'ie. Na nowym Bios'ie i Sterownikach, jeśli karta nie jest
uszkodzona, powinno działać bez problemu.

> Czy jest to kwestia jakis dodatkowych sterownikow lub patch'ów?

Też. j.w.

> Podkreslam, ze zainstalowalem najnowsze sterowniki zciagniete z internetu,
zarowno do
> plyty glownej, jak i karty.

Chyba zapomniałeś o Bios'ach i konfiguracji Bios ... Co to znaczy najnowsze?

> Moze cos z portem AGP?

Sprzętowo? Nie sądzę.

> Zauwazylem, ze Riva bardzo sie grzeje ale podobno jest to normalne.

To jest normalne.

> Gdy zalozylem dodatkowe chlodzenie nic sie nie zmienilo.

Ale zawsze bezpieczniej.

> Zalozenie 64MB szybkich DIMM'ow nic nie zmienilo.

Bo i nie powinno.

> Przyszla mi do glowy jeszcze jedna mozliwosc. Ten zestaw mam zlozony
> w starej obudowie z zasilaczem zaledwie 150 Watt. Byc moze procesor 350Mhz
+
> Riva wymaga wiekszej mocy (teraz w komputerach instaluje sie zasilacze
> srednio 230 Watt) i zbyt duze obciazenie i co za tym idzie spadki napiecia
> sa przyczyna niestabilnosci?

Nie sądzę choć TnT potrzebuje spory prąd z AGP. Innym działa na 503+ więc to
raczej nie to.

> Marcin Atlas

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."