Re: SCSI Jaki?

Autor: Jacek Skaznik (jskaznik_at_3d.pl)
Data: Thu 17 Jun 1999 - 20:18:21 MET DST

> Jeżeli ten kontroler ma słuzyć tylko do nagrywarki, to nie ma najmnijszego
> sensu kupować drogiego kontrolera Adaptec'a z rodziny 2490 (czy 2940 - nie
> pamiętam) - zdecydowanie wystarczy kontroler obsługujący jedno urządzenie

Nie zgadzam sie - a jak sobie kupi np skaner, zipa scsi czy cokolwiek
innego? To potem bedzie musial nastepny kontroler kupic.

> SCSI (standardowy kontroler obsługuje 7, wersja wide - 15). Wydaje mi się,
> że powinien wystarczyć Adaptec z seri 15xx lub 16xx - zresztą niektóre
firmy
> sprzedające nagrywarki właśnie te kontrolery sprzedają w zestawie.

I to jest jeden z powodow, dla ktorego w ZYCIU nie kupilbym 15xx (po
pierwsze - ISA, po drugie - bez BM, po 3cie - bez P&P) - to najwieksza
padlina z jaka w zyciu sie spotkalem (jesli chodzi o SCSI).

> Co do kontrolerów Tekram - nie znam, nie wypowiadam się...

Wg. mnie NCR/LSI (producent chipa w tekramie) rzadzi. juz od 810 (czyli
Tekram dc-310 bez u) jest BM, sa wyjscia wew i zew. Nie ma z nimi
NAJMNIEJSZYCH problemow. Wiele plyt ma wbudowany bootbios do kart tego typu
(jak w instrukcji do plyty pisze ze ma NCR SCSI BIOS to jest to) i nie
wymaga BIOSu na karcie, zeby z dysku SCSI zabootowac (choc do dyskow DC-310
nie polecam). W ogole DC-310 jest super do wszystkiego poza podlaczaniem
dyskow, bo jest tylko SCSI-2 (10MB transfer, 10MHz). Wersja ULTRA ma zegar
20MHz (i transfer 20MB/s), ale dlugosc szyny SCSI max. 1.5m (SCSI-2 - 3m), z
tym ze jak dlugosc szyny bedzie wieksza to sie dostosuje i zwolni do 10MB/s
(tak jest w std. SCSI). A w ogole jak ktos cos jeszcze chce wiedziec o SCSI
to zapraszam do dyskusji.

Pozdrawiam,
Jacek Skaznik
jskaznik_at_helion.com.pl