Re: Podlaczenie wejscia analogowego do pc

Autor: Dariusz Flaga (dflaga_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 17 Jun 1999 - 17:17:44 MET DST

> Poszukam gdzis na sieci opisow portow (aby oprogramowac) i pinow :))
> nie rozumiem jednej sprawy - skoro mamy 4 przyciski*2 piny + 2
> sie*2piny - i wszystkie one sa analogowe. To jak dziala bardziej
> zaawansowany joy ?? Albo Pad ktory ma ponad 10 przyciskow ?, jakies
> potencjometry itp ?? 10 przyciskow to 20 pinow a port tyle chyba niema. M=
oze
> jest on analogowy-cyfrowy ?? ciekawe .

Typowo w PC port joy`a (D15 o ile mnie pamiec nie myli) osluguje 2
joyskicki, po 2 przyciski kazdy.
X i Y kazdego z nich sa analogowe, a przyciski cyfrowo (zapewne TTL)
Zarowno X/Y jak i przyciski wykorzystuja pewne wspolne linie (np. GND i
button1, b2, b3, b4)
Czesto robi sie tak, ze 1-joy obsluguje 4-przyciski (fizycznie XA/XB i
b1A, b2A, b1B, b2B)

> jaki duzy jest prad wychodzacy z LPT ??

Osobiscie nie ciagnalbym wiecej niz kilka ... 10mA - tyle w zupelnosci
wystarczy na transoptor, a przy okazji galwanicznie jestes odseparowany.

> Jakby ktos mial opis pinow i portow to bardzo bym prosil :)

Opis pinow LPT znadziesz m.innymi na stronie
http://home.elka.pw.edu.pl/~dflaga/lpt.htm

Darek.