Re: Wysokie częstotliwości odświeżania a twoje oczy ????

Autor: Marcin Kaliciński (kalita_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 17 Jun 1999 - 08:27:56 MET DST

/// K a s z p i r /// <demoman_at_box43.gnet.pl> napisał(a) w artykule
<7kabcq$moj$1_at_news.ikp.pl>...
> Cześć !!!
>
> Mam pewien problem :(((
>
> Otóż po przestawieniu odświeżania w rozdzielczośc 800x600 z 85 Hz na 100
Hz zaczęły mi się o wiele szybciej "męczyć oczy" .
> Co może być tym spowodowane . Według mnie jest to anormalne.
> Przecież przy wyższym odświeżaniu oczy powinny się mniej męczyć .
>
> Jak powinno ustawić się optymalnie kontrast i jasność .
> Mam monitor 15" AOC Spectrum 5Glr i Voodoo3.

Z tymi czestotliwosciami to nie jest zupelnie tak ze im wiecej tym lepiej.
Powyzej czestotliwosci 85Hz oko ludzkie (a przynajmniej moje :-) absolutnie
nie widzi juz zadnego mrugania, niezaleznie czy jest to 85 czy 160Hz. Wobec
tego dalsze zwiekszanie tej czestotliwosci jest w zasadzie niepotrzebne -
cos jakby snobizm? (no chyba ze komus jeszcze miga???) Wydaje mi sie
natomiast ze wieksza czestotliwosc odswiezania powoduje niestety wzrost
ilosci promieniowania generowanego przez monitor - a to ma zdecydowanie
negatywne skutki: wysychanie spojowek etc., a moze jeszcze cos gorszego. To
oczywiscie tylko moja teoria.

Kontrast i jasnosc:
Program Nokia Monitor Test jest niezly.