Re: Notebook IBM THINKPAD 360CS i możliwość rozbudowy.

Autor: Czeslaw Nieplowicz (C.Nieplowicz_at_bu.uni.wroc.pl)
Data: Tue 15 Jun 1999 - 13:44:23 MET DST

Paweł Kwietniewski wrote:
> Mam możliwoœć kupna notebooka z tematu (procesor 486SL 50 MHz, 4Mb
> Ram, 340 Mb HDD, wyœwietlacz kolorowy). Ma on uszkodzonš stację
> dyskietek (nie czyta dyskietek) i chyba uszkodzonš baterię ( nie chce
> się uruchomić nawet po całonocnym ładowaniu baterii, a po próbie
> uruchomienia z baterii nie chce się uruchomić nawet z zasilacza -
> dopiero po wyjęciu baterii i włożeniu jej zpowrotem zaczyna działać z
> zasilacza.)
> Mam w zwišzku z tym pytanie. Czy jest on wart 700 zł - tyle chce za
> niego właœciciel.?
> [...]

1. Na te pytania da Ci odpowiedz serwisant z firmy Karen w W-wie.
2. Kiedys usilowalem wymienic na nowy IBM hdd z notebook'a IBM z
procesorem 386SX16. Serwis oferowal te usluge za 50 mln. starych zl
czyli pol ceny uwczesnego porzadnego notebooka IBM. Inne dyski (pasujace
mechanicznie) nie dawaly sie uruchomic - nie byly rozpoznawane jako dysk
IBM.
Sadze ze podobnie moze byc ze stacja dyskietek do tego modelu.
3. Akumulator byl tylko do tego modelu i jak padl to nie bylo zadnych
szans na nowy.
4. Rozbudowa pamieci RAM (o ile pamietam to podobny modele kupilem z
pamiecia 4+8=12 MB) lub wymiana procesora moze wymagac tez oryginalnego
produktu IBM (lub robionego tylko dla IBM), pasujacego byc moze tylko do
tego modelu.
5. Reasumujac moze jest to warte 700 zl, ale tylko dla kogos kto sprawne
jescze czesci sprzeda jako czesci zamienne serwisowi.
6. Jezeli napaliles sie na ten notebook to sprawdz czy sa sprawne
interfejsy szeregowy i rownolegly, klawiatura, "mysz", wyjscie na
zewnetrzny monitor i czy gdzies kupisz do niego akumulator, pamiec, FDD.
Jezeli masz do niego instrukcje to sprawdz czy moze pracowac bez
akumulatora - zasilacz z reguly daje istotnie wyzsze napiecie niz
akumulator i moze wystapic przegrzewania.
7. Notebook o ktorym pisalem dosc dlugo pracowal pod edytorem tekstu TAG
(byl uruchamiany z FDD), mial porzadna klawiature i czytelny wyswietlacz
mono pasywny.

--
Z powazaniem
Czeslaw Nieplowicz