Re: jeszcze o nosnikach cdr

Autor: Mr. Free (mr_free_at_friko6.onet.pl)
Data: Sun 13 Jun 1999 - 16:33:39 MET DST

>verbatim datalife plus
> bardzo fajne, nagrywa i czyta bez problemu, malo podatne na
> zarysowania (tzn owszem, rysuja sie, ale cdrom czyta bez problemow)
> niestety dosc droga

popieram opinie.
(drogie ? przeciez kosztuje tyle samo co np. Kodak, Teac czy Basf
czyli 6 zl)

>basf cd-r extra
> nagrywa sie dobrze, chodzi dobrze, ale po miesiacu sa problemy z
> odczytem, plytka jest nieporysowana, a cdrom ma problemy...
> ogolnie nie polecam

Chodzi ci o te z zielonym spodem ? SYF !!!
Mam ich kilka. Po kilku miesiacach zmienily mi kolor z zielonego na
zloto-zielony (wyblakly?) i czytnik przestal je czytac.

Za to bardzo sobie chwale Basf cd-r extra (by emtec, ze spodem takim
jak w verbatimie) nagrywaja sie ok, i po kilku miesiacach nie ma
zadnych problemow z odczytem. To samo dotyczy Basf CeramGuard (by
emtec).

>btc cd-r
> ha! z ta firma wiaze sie chyba najwiecej kontrowersji...
> coz moge powiedziec... nagrywalem na plytach z napisami po polsku
> na okladce oraz na made in korea/taiwan czy cos takiego...
> obie sprawowaly sie dobrze. slyszalem ze te z niemiec to jakies
> podroby i sa do dupy

Mialem dwa rodzaje. Srebrno-zielone i niebiesko-zielone. Nagrywaja sie
bez problemu. Za to z odczytem... gdzies co 3 cd-rom je czyta.

>dysan cd-r platinum
> cenie je sobie, bardzo mile doswiadczenia, zadnych problemow
> stosunkowo tania

Takich jescze nie mialem.

>memorex cd-r
> takze bardzo fajne, stosunkowo tanie jak na wlasnosci (stawiam
> na rowni z dysanem i verbatimem)

Sa ok. Zarowno te ze spodem jak w verbatimie, jak i te srebrno
niebieskie (sa prawie przezroczyste :)

>lead data 80min:730M/703M
> uuu.... slyszalem o nich duzo dobrego, ale niestety jak przyszlo
> co do czego to sie rozczarowalem... jedna plyta byla fizycznie
> walnieta (odprysk) a druga czyta sie na co trzecim cdromie

Nie mialem.

>dysan cd-r oem (czysta gora)
> nagrywalem kilka plytek, bez problemow... slyszalem jednak, ze
> po dluzszej eksploatacji odlazi warstwa aluminium :(
> ma temu niby zapobiec naklejanie etykiet, chociaz nie wiem co
> to ma do rzeczy...

tez nie mialem.

>samsung cd-r (zielona okladka)
> wg mnie bardzo fajne plytki, nie wiem dlaczego ludzie sie ich
> czepiaja... swojego w ciagu tygodnia nagralem ich 150 sztuk
> byly tylko dwa odpady (z winy nagrywarki/komputera)
> czytaja sie bardzo ladnie, nieporownywalnie lepiej od basfa
> wg mnie sa ok (a szczegolnie uwzgledniajac cene)

NAJGORSZE PLYTY JAKIE WIDZIALEM na oczy !!!
Chodza ok tylko w nagrywarce. Czytaja je wszystkie czytniki, ale na
swiezo nagranej, nie porysowanej plycie robia taka korekcje bledow ze
przegranie pliku 50 mb trwa jakies 10 minut... narazie spotkalem tylko
2 czytniki co je normalnie czytaja.

>samsung cd-r (zolto-czerwona okladka)
> hm, z tymi jest ciut gorzej, jedyna roznica to to, ze odrobine
> wolniej sa czytane przez cdromy

za to te chodza ok.

>uwagi:
>
>1. mowiac o nagrywaniu/nagrywarkach mam na mysli modele
> Yamaha 4416e i LG CED-8041B

Yamaha 200t, Teac CD-R56S, Yamaha 4416S

>2. mowiac o odczytywaniu/cdrom mam na myslo
> Samsung 20x, ASUS 30x, LG 30x i Samsung 24x

Pioneer 32x, LG 32x, LG 40x, Pioneer 11x, BTC 24x, Actima 36x, Sanyo
20x, BTC 16x, Sony 2x, Aopen 40x.

>3. prosze nie brac tego wszystkiego zbyt serio, jak juz
> wspominalem duze znaczenie ma seria czy tez fabryka

Stanowczo sie z tym zgadzam.