Re: Prawo autorskie

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_irys.stanpol.com.pl)
Data: Fri 11 Jun 1999 - 15:54:32 MET DST

On Wed, 9 Jun 1999, WTL wrote:

[...]
+Tia.
+Piszę to już któryś raz : co to znaczy "w tym czasie" ? Jak wymyślę sobie
+jakąś procedurkę w drodze do pracy, to czyja ona jest ?

 Wiesz... Niekiedy w umowie są takie wymagania, że np. "nie podejmę
pracy w danej dziedzinie przez xxx...". Należy wydedukować, że
umowa z programistą przez domniemanie zakłada: "nie będę myślał
poza godzinami pracy" -:>
(BTW: Ja NIE mówię że tak jest dobrze !)

[...]
+>Mozna po odejsciu od firmy
+>napisac wlasny program opd nowa tak ze bedzie nawet wygladal identycznie
+>jak ten powstaly w firmie i go sprzedawac chyba ze szata graficzna bedzie
[...]
+Eeeeee.... Tutaj przesadziłeś. Autor zawsze może podpisać swoją pracę swoim
+nazwiskiem, ma do tego zagwarantowane prawo (osobiste prawa autorskie).
[było skomentowane, pomijam]
+A tak swoją drogą, nie potrafię sobie wyobrazić "pisania od nowa". To jak,
+mam zapomnieć co napisałem wcześniej czy może próbować wymyślać inną
+implementację zastosowanego algorytmu (np. różniącą się nazwami zmiennych
+lokalnych :-)

 Tak.
1. Nie ma zakazu napisania w innym języku
2. Tak jak piszesz: kiedyś (dawno) pooglądałem, czym też
 różni się Phoenix BIOS od oryginalnego IBM BIOSa. I melduję,
 że *sporo* procedur miało takie różnice:

  IBM: Phoenix:
  MOV BX,DX MOV CX,DX

 -:>

+Pozdrowienia.