Re: Dwa kompy przez karty sieciowe - problem

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 10 Jun 1999 - 18:55:26 MET DST

Wed, 09 Jun 1999 19:26:58 GMT, "Rafal" <yos_at_friko7.onet.pl> piszesz:

>i tu jest dla mnie nie jasne ,bo wtyki sa BNC ,
>wiec w ktory miejscu maja byc terminatorki ?
>czy to maj byc fabryczne wtyczki itp?
>komputery sa dwa ,wiec czy one sa wymagane ,u mnie ich nie ma
>(na moja logike ,sa zbedne ) moze wiec to jest
>przyczyna problemu....

BNC dla 2 kart to troche klopotliwe. Powinienies miec przy kazdej
karcie rozgaleznik w ksztalcie litery T , do nogi "litery" podlaczasz
karte, do jednego ramienia kabel a do drugiego terminator - taka
zatyczaka z odpowiednia rezystancja.

Prosciej i tniej byloby uzyc skrosowanej skretki ze zlaczami RJ, nawet
moze byc wydajniejsze polaczenie, jezeli karty sa Full Duplex :-)

Powiedz jeszcze czy masz oprogramowanie diagnostyczne do tych kart?
Zwykle mozna taka diagnostyke uruchomic pod DOSem na obu komputerach i
testowac poprawnosc transmisji. Jak to zadziala, to mozesz przejsc do
konfiguracji sieci.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski