Bylo: Voodoo3 4000

Autor: Pawel Tadejko (ptad_at_zetobi.com.pl)
Data: Thu 10 Jun 1999 - 10:46:19 MET DST


chcialbym sie odniesc troche do sporu v2 vs. tnt

tak sie sklada, ze ostatnio jak chcialem kupic sobie karte muzyczna
testowalem SB Live vs. Diamond MX300
(bylo to jakies 1 miesiac temu)

kumpel mial juz SB Live + Cel300A @ 450 + STB 440 (TNT)
drivery roznie i STB i Detonator (najnowsze)

ja
iP MMX 233 + MX300 + VooDoo 2 + najnowsze drivery

postawilosmy je obok siebie

przy testowaniu dzwieku przelaczalismy tylko kolumny (cztery oczywiscie)
chcialbym sie podzielic kilkoma wnioskami (oczywiscie dotyczacymi akceleratorow
3D)

1. Unreal
        bez patch'a na TNT w ogole nie ruszyla gra (po kilku klatkach pojawia
        sie dialog z message'em na caly ekran (jak to w UNREAL'u)

        po zainstalowaniu patcha
        na TNT - wolniej i gorzej wyglada

2. SW Rough Squadron

        tam nie ma zadnych 32 bit, na TNT dodatkowo tzw. efekt "Disco Lights"
        wyglada identycznie,
        gdzie sie podzial antyaliasing?, przeciez te karty obsluguja to sprzetowo

3. Forsaken

        na TNT w 32bit wyglada nieco lepiej (jak sie porownuje statyczne ekrany)

        LUDDDDDZIe,

        +-------------------------------------------------------+
        | nie po to kupilem akcelerator 3D, zeby sie napawac |
        | statycznymi ekranami w grach |
        +-------------------------------------------------------+

4. Half-Life

        bez patch (TNT) nie dzialala w ogole) - zawieszala sie na intrze

        gra zawiesza sie w roznych miejscach (TNT) w zaleznosci od sterownikow

        poza tym znowu ten antyaliasing

        +--------------------------------------------------------+
        | po co mi karta 3D ze swietnymi efektami (i jest ich 2x |
        | niz na VooDoo - zart oczywiscie), jesli |
        | wiekszosc z nich mozna ogladac tylko w benchmarkach |
        | np. 3D MAX 99 |
        | i w wiekszosci gier nie ma nawet g**ego antytaliasingu |
        +--------------------------------------------------------+

        jesli mam za taka karte bulic 2x wiecej

        sa oczywiscie gry "przyszlosciowe" jak to ktos okreslil
        programisci sie wysilili
        i dlatego np. Unreal czy Quake II - wyglada lepiej na VooDoo

5. Quake II - zapomnij o Rivie

6. Heretic II

        w D3D - shittttttttt (TNT)
        w OpenGL (troche lepiej na TNT) - jak ktos sie mocno ptrzyglada

        jak juz kiedys pisalem (wlasciwie dotyczy to gier FPP - open GL)
        ludzie graja takze w inne gry - FPP to nie wszystko
        a standardem "NATIVE" dla Rivy jest D3D (koszmar)

7. Requiem Demo (sciagniety ostatnio)

        ktos tu mowil, ze w nowych grach nie bedzie optymalizacji dla VooDoo
        a to sie musi zawiesc

        odpalam 3D Config a tam (Software / D3D / 3Dfx)

        jak to koszmarnie wyglada na TNT(D3D) w porownaniu z 3Dfx

pozdrowka
pTad

P.S.
        Mr. Free - pisze, ze nie sciagnal zadnego patcha do swojego Viper'a
        wniosek:

        1. albo nie gra w zadne gry
        2. albo nie wie co traci

P.S.2

        jeszcze jedno tzw. efekt "Polygon Crashing" - rozjazd tekstur
        na (TNT) w trybie D3D (na STB w co drugiej gierce)

        w jednej mniej widoczny w innej bardziej

        probowalem roznych ustawien karty, roznych sterownikow

        nie po to kupuje akcelerator, zeby mi sie grafika kaszanila



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:36:20 MET DST