Odp: Voodoo3 4000

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Thu 10 Jun 1999 - 07:45:59 MET DST

Cześć,

> Chodzilo mi o to, ze nie jestem zbyt wymagajacy - nie potrzebna mi lepsza
> grafika niz 800x600x32. Uwazam, ze taka w 100%.

Czyli poziom TnT1 16MB za 450 zł.

> Sam nic nie wiesz. Czy porownywales grafike TnT i V2 na tym samym
kompie? -

Oczywiście.

> bo ja tak i moim zdaniem TnT idzie do piachu z tym swoim "pseudo" 32-bit
> renderingiem.

Hmm. Nie jest to może demon prędkości na 32bitach (grywalna rozdzielczość w
ambiltniejszych grach to 800x600x32). Wiele gier również nijak nie
wykorzystuje tego (np. Quake II) ale w tych grach, które są na to
przygotowane obraz jest lepszy (np. Quake3, Heretic II, Sin, Incoming,
KingPin i wiele innych).

> Z tego co wiem to gosciu sterowniki mial najnowsze zarowno do STB - TnT
jak i V2.

Może nie potrafił ich odpowiednio wykorzystać. Nie mam innego pomysłu.
Różnica w ww. grach jest na tyle wyraźna, że trzebaby ślepca aby jej nie
zobaczyć.

> Nie ma sprawy. Wez sobie chociazby Quake2 i porownaj TnT z Voodoo (nawet
1)
> a zobaczysz jaki Riva ma beznadziejny Z-Buffer.

???? W 16bitach (32 prawie nic nie daje) TnT ma znakomity obraz, który nawet
nie ma co porównywać z VooDoo. Jest w pełni grywalna w 1024x768 dając bardzo
ładny obraz. Oczywiście gra ma ustawienia gamma optymalizowane na V2 więc
bez ich zmiany obraz jest fatalny. Może Twój kolego nie słyszał o programiku
IDGamma? Właśnie porównanie w Quake II spowodowało moje zainteresowanie tą
kartą.

> W cenie V3 ? Jakiego?

Zbliżonej do 3000. Np. ATI Rage 128 32MB kosztuje ok. 750 zł a Viper V770
32MB ok. 950 zł (ceny brutto w Polsce). Widzisz x3?

> PS: Cos mi sie widzi, ze jestes zagorzalym zwolennikiem Rivy. Czy oby nie
> masz czegos takiego u siebie? Ja mam Rive i wcale nie ciesze sie z tego
> powodu :-) poniewaz 3dfx zepchnal ja na drugi plan :-)))

Ale tekst. Jak brakuje argumentów to można zawsze kogoś wyzwać od ... Nie
jestem niczyim zwolennikiem i kupuję to co mi się w danej chwili bardziej
podoba. Jakieś pseudo-polemiki fanatycznych entuzjastów, wyznawców kultów
itp. mnie nie interesują. Kart graficznych mam całą szufladę. Z TnT też się
już nie cieszę bo na rynku są lepsze i pewnie lada dzień coś dojdzie. BTW:
Właśnie przetestowałem Matrox'a G400 i zaczynam sklecać artykuł.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."