Re: Prawo autorskie

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 09 Jun 1999 - 13:55:42 MET DST

> Komiczny to jest EXPERT ktory sie na niczym nie zna i bredzi glupoty
> na wielu grupach.
> On gada co mu sie wydaje, nie majac najmniejszego pojecia o
> istniejacych uregulowaniach prawnych, indolencja Experta jest
> porazajaca w wielu sprawach :)))
>
> Pozdrawiam
Elko,
to nie jest bredzenie , ale rzeczywistosc.
Czy wiesz ilu informatykow ma sprawy sadowe z pracodawcami u ktorych
pracowali za psie pieniadze, napisali dobry program, a potem zostali
zwolnieni ?

Wyobraz sobie ze zatrudniasz pisarza, rzezbiarza, muzyka ...fotografa,
grafika, architekta ,

czy oni tez sobie pozwola na taka utrate praw autorskich przez umowe o
prace.

Przeciez umowa o p-race nie moze zastepowac umowy o przeniesieniu praw
autorskich.
Prawa autorskie reguluje m.in. ustawa o prawach autorskich .,.
a prawa pracownicze, stosunki pracobiorca-pracodawca - Kodeks Pracy itd.

Zatem nie mozna zastepowac umowy autorskiej umowe o prace, bo to sie
gryzie.

A pisze bo mi sie wydaje ze to ma jednak sens.
Ale gdy jestes dobrym informatykiem, ktoremu wystarczy umowa o prace
dla sprzedawania swojej wlasnosci intelektualnej, to
niech ci nadal wystarczy.
Bo nie reprezentujesz dla mnie tworcy, autora, ale informatyka kodera.

Czemu oczekujesz ze znajdziesz odpowiedz na te pytania w ustawodawstwie,
skoro to sa nowe zagadnienia z ostatnich 10 lat i moze tak byc ze
szczegolowe regulacje nie sa dostepne, albo orzecznictwo dopiero sie
tworzy.

Jacek