Re: softmenu

Autor: King Crimson (gabriel_at_lodz.pdi.net)
Data: Tue 08 Jun 1999 - 23:50:15 MET DST

In article <9Af73.260$en.333132_at_news.tpnet.pl>, cornhole_at_darmo.alter.pl
says...

> czy są jakieś wady softwarowego ustawiania częstotliwośći magistrali (w
> BIOSie) w stosunku do ustawiania jej zworkami?

Mam ABITa BH-6 i do tej pory nie zauwazylem zadnych problemow - chodzi
bardzo stabilnie.

> W/g mnie co zworka, to zworka - jak dana częstotliwość jest dostępna na
> płycie, to
> można zawsze próbować ustawić, a czy w przypadku ustawiania częstotliwości w
> BIOSie istnieje możliwość, że dana częstotliwość dla jakiegoś procesora
> wogóle nie będzie dostępna?

Nie, masz dostepne wszystkie czestotliwosci FSB i mnozniki, ktore mozesz
dowolnie ze soba kombinowac. Czy procesor na takim ustawieniu pojdzie, to
juz zupelnie inna manka - zalezy od tego, czy ma zablokowany mnoznik
(Celeron, nowe PII, PIII), jakiej jest jakosci itd.

> czy jeśli wkładam np. jakiegoś celerona, to mogę być pewny, że będzie
> dostępne ustawienie niestandardowej częstotliwości (np. 75, 83 MHz) ?
> (zakładając oczywiście, że płyta obsługuje takie częstotliwości)

Jesli chodzi o ABITa, to absolutnie tak. Jej zaleta jest rowniez
mozliwosc podwyzszenia napiecia zasiliania procesora, co w przypadku
niektorych procesorow sprawia, ze sa stabilniejsze przy przetaktowaniu,
wzglednie w ogole przetaktowanie umozliwia.

--
Marek.
Email: MARKOS at GMX dot DE (do *NOT* hit REPLY)