Re: RH 6.0 + problemy sprzętowe

Autor: Robert Tomanek (slon_at_in.com.pl)
Data: Mon 07 Jun 1999 - 19:26:50 MET DST

On 7 Jun 1999 14:57:34 GMT, Robert Osowiecki
<magic.robson_at_rassun.art.pl> wrote:

> [...]
>Esperymenty potwierdziły, że pewnie zawodzi sprzęt - po zamianie pamięci
>instalacja wywalała się w innym momencie. Dziwna mi się wydaje powtarzalność
>błędu - zawsze w tym samym miejscu. Zwykle w przypadku problemów z pamięcią
>wywala się w losowych momentach. Próbowałem zwiększać wait-state'y,
>ale nie pomogło, ba nie pomogło nawet wyłączenie zewnętrznego cache.
>Jest mało prawdopodobne, że obie moje płyty główne i wszystkie cztery
>kości pamięci są zwalone. Być może po prostu program instalacyjny RedHata
>nie lubi moich płyt głównych? (obie są pod 486). Czy moglibyście polecić

Nie instalowałem RH6.0, tylko 5.1 i miałem podobne problemy na starym
kompie. Nie znam poczštku tego threadu, więc nie wiem, czy już ktos
tego nie pisał, ale spróbuj zmienić CD-ROM (napęd, nie płytkę).
Pamiętaj, żeby był (E)IDE. Jesli nie pójdzie, zrób underclocking
procesora ( :-) ), wyłšcz cache internal i external, APM, ustaw
wolniejsze pamięci niż masz naprawdę. U mnie pomogła zmiana CD-ROMa i
włšczenie cache'y.

>jakiś program do testowania pamięci, który ją rzeczywiście dobrze pomęczy?
>make -k już próbowałem, zresztą kompilacja jądra nigdy mi się nie
>kaszaniła... A może ktoś wie co może znaczyć "non SMP capable motherboard?"

Nie może obsługiwać wielu procesorów - jak większosć płyt na 80486 -
włšcz obsługę SMP w {menu | x}config dla kernela.

>--
>~~~~~~~ *MagiC* Robson ~~~~~~~ http://rainbow.mimuw.edu.pl/~robson ~~~~~~~
>W imię zasad, Framlingu!

robert