Re: Philips i BTC

Autor: Michał Jeliński (mmiki_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 07 Jun 1999 - 04:18:19 MET DST

Z tymi plytkami (BTC) czesto byly problemy - ja przestalem je kupywac,
jak okazalo sie, ze np muzyke nagrywa z szumami - to jest wina plytki
nie nagrywarki. Wydaje mi sie, ze one sa zbyt przezroczyste lub zachodza
tam jakies nieporzadane zmiany chemiczne - kiedys maxwelle mialy podobne
objawy - mowilo sie wtedy, ze zakwitaja.
Ta moja muzyka z szumami byla na zwyklych CDR, ale jesli technologie
CDRW maja rownie szajsowata, to mozesz plytke wyrzucic do smieci.
Na dokladniejsze testy niestety musialbys poswiecic duzo czasu i troche
pieniedzy (ja porownywalem plytki CDR roznych firm, rysowalem,
zdzieralem, nawet badalem temperature :) - naprawde - takie glupie
zabawy. To bylo jakies 8 miesiecy temu, od tego czasu troche sie
zmenily. Ale generalnie moge ci powiedziec na jakich plytkach w
przeszlosci sie zawiodlem:

BTC - daremna, ale bardzo tania. Duzo czytnikow mialo problem z
odczytaniem danych. Byla taka jedna partia z jasna przednia strona -
wlasnie na nie sie bardzo wkurzylem.
Philips - dosyc dawno temu, poszly mi 3 plytki w paczce (wtedy
jeszcze kosztowaly po 20zl/szt). Plytki walily sie podczas nagrywania,
na dwoch roznych nagrywarkach. Ale od tego czasu wyszlo juz co
namniej kilkanascie nowych serii.
Verbatim- Od kolegi, ktory sie ze mna tym zajmowal slyszalem, ze nie
bardzo lubia wyskoch temperatur. Mowil, ze nowiusienkie, swiezo
nagrane plytki mial w samochodzie na sloncu - oryginaly wytrzymaly, a
verbatimki nie. Ale to sa ekstremalne sytuacje.
Samsung - Nie wiem, czy to nie jest wiekszy szajs niz BTC. Dostalem
paczke, wszystkie zle wykrojone (nierowna dziura wewnatrz, jakby nozem
wycinana), zle napylona warstwa nosna - widac, ze caly krazek wewnatrz
jest ciemniejszy, na zewnatrz jasniejszy. Nagrywalem na nich u
kumpla, bo u mnie nie chcialo. Powiedzialem, ze nigdy takiego czegos
nie kupie.
Kodak - Wlasciwie to plytki sa calkiem niezle, tylko sprzedawane byly
w duzych pudelkach po dwadziescia sztuk i do mnie trafila partia
niezle zakurzonych (nie mialy wlasnych folii). Kazda przed nagraniem
musialem delikatnie wyczyscic, ale zdarzaly sie lekkie zarysowania
zwykla wata - bardzo wkurzajaca sprawa.

Wlasciwie teraz zaufalem Philipsom (Silver Premium i takie z czarna
hierbolka) i Verbatimkom (niebieskie Datalife Plus)
Aha - nie warto prowadzic testow, bo te serie zmieniaja sie nawet 2 razy
w miesiacu)
Pozdrowka
ZED wrote:

> Hej!
>
> Czy ktoœ miał problemy z płytkami
> CD-RW firmy BTC.
> Ja tego gówna nie mogę skasować na
> swoim Philipsie 3610. Płytka Phila chodzi
> bez zarzutu. Nie wiem, czy mi się nagrywarka skopała,
> czy tak po prostu musi być - nie współpracuje z
> tym noœnikiem.
>
> --
> Pozdrawiam
>
> ZED
> Pisze z ogonkami, bo stawalem sie analfabeta ;-)

Michał Jeliński
email mmiki_at_zeus.polsl.gliwice.pl