Wiarygodność testów w gazetach ....

Autor: Mikołaj Wyżga (sp9wug_at_box43.gnet.pl)
Data: Sun 06 Jun 1999 - 11:07:34 MET DST

Witam!
Właśnie przeglądałem różne gazety: Enter, Chip i PCWorld Komputer i
zastanawiają mnie wyniki testów.
Bardzo duże różnice w testach zauważyłem w ZIPie USB 100MB
ENTER maj 99 str. 72
tabelka z wynikami

wersja USB:
Transfer z ZIP na HDD : 663 KB/s
Transfer z HDD na ZIP : 1846 KB/s

wersja EPP Akcelerator (chyba chodzi o włączony tryb EPP/ECP)
Transfer z ZIP na HDD : 661 KB/s
Transfer z HDD na ZIP : 601 KB/s
PC World Komputer, kwiecień 99 str. 17
"Kopiowanie około 80MB danych z twardziela na dyskietkę zajęło modelowi USB
3 minuty 20 sekund,
zaś Zip EPP męczył się przez 9 minut 20 sekund. W drugą stronę Zip USB był
jeszcze szybszy (2:30),
natomiast EPP prawie wcale nie przyspieszył."
Przecież ten wynik jest zupełnie odwrotny niż w ENTERZE, ty jest szybszy
transfer z ZIPa na HDD,
a tam wprost przeciwnie, ale jeszcze lepszy wynik testu jest w CHIPie...
CHIP czerwiec 99, str. 52
wyniki testu w tabelce:
transfer
odczyt : 653 KB/s
zapis : 617 KB/s
            ^^^^^^^^^
jak się to ma do 1846 KB/s z ENTERa ???

dalej jednak jest jeszcze ciekawszy tekst :
"Szybkość transferu danych na 100-megabajtowe, preformatowane magnetyczne
nośniki jest jednak niższa
od uzyskanej przez wersję Zipa, przeznaczoną do współpracy z portem
równoległym (CHIP 3/99, s.88)"
Podsumowując: który Zip jest w końcu szybszy USB czy EPP, który transfer w
Zipie USB jest większy
dla odczytu czy dla zapisu na dyskietce ???

Zastanawia mnie też test modemów ale tu akurat nie znalazłem innego do
porównania:
CHIP czerwiec 99, str. 56
Wynika z niego, że tak przez wszystkich chwalony za jakość, szybkość
połączeń, bezproblemową pracę
modem 3 Com-U.S.Robotics Sportster jest kompletnym złomem i to za ogromne
pieniądze.
Modem ten znalazł się w kategorii ECONO na ostatnim piątym miejscu, a na
drugim jest Zoltrix, a w kategorii POWER na przedostatnim a Zoltrix też na
drugim.Przecież na listach dyskusyjnych wszyscy strasznie narzekają na
Zoltrixa, że zrywa połączenia, łączy się na małych prędkościach itd.
Co tu jest grane ???
To po co ja wydałem tyle kasy na na ten model U.S.Robotics którego tak
wszyscy chwalili skoro mogłem
kupić byle jakiego Zoltrixa i miałbym dużo lepszy modem ?
Coś mi się wydaje, że te wszystkie testy w gazetach są g... warte.
Co o tym wszystkim sądzicie ?
Mikołaj