Re: Problem z siecią opartą o Windows '98

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_zodiac.mimuw.edu.pl)
Data: Sun 06 Jun 1999 - 01:01:20 MET DST

Dnia 5 Jun 1999 15:30:30 GMT, adriand_at_promail.pl (Adrian Debkowski)
napisał:

>W karcie TCP/IP wpisz numer IP 192.168.1.1 i maske 255.255.255.0
>na reszcie kompów zwiększaj numer IP o jesen czyli 192.168.1.2 itd.
to sa adresy z klasy C, rownie dobrze mozesz uzyc IP 10.0.0.1, 10.0.0.2...
netmask 255.0.0.0 (klasa A) - jak sobie chcesz,

>Możesz jeszcze wpisać nazwę hosta w zakładce DNS.
>W pliku c:\windows\hosts ma być wpisane:
>127.0.0.1 localhost
>192.168.1.1 user1
>192.168.1.2 user2
>. .
>. .
>. .
>192.168.1.6 user6
>plik ten przegraj na każdy z kompów (Nie może być rozszeżenia .sam)
>Ustaw na każdym z kompów tą samą grupę roboczą
>i udostępnij jakiś zasób.
>To musi działać i kropka.
pliki hosts nawet nie sa konieczne, powinno dzialac i bez tego. do
testowania sieci najlepiej uzywac dos-owego pinga, zdarza sie ze windowsy
nie widza zadnych komputerow w otoczeniu sieciowym a jednak wszystko dobrze
dziala, czyli pingi dochodza, podobnie przy udostepnianych zasobach
odwolania typu \\10.0.0.1\

>P.S. Przydałby się jakiś komp z Linuxem a na nim
>przydzielanie adresów IP przez DHCP,
przepraszam bardzo, ale to po kiego grzyba? mnie sie podobaja adresy
przydzielone na stale, a poza tym DHCP strasznie spowalnia bootowanie
systemu.

>Samba z Winsem
>a docelowo maskarada i Squid.
Right. Chociaz teoretycznie mozna sobie uzywac rowniez windowsianych
narzedzi typu wingate/rideway/firedoor etc. - w sumie tez dziala ;)

>Pozdrowienia i powodzenia
Przylaczam sie. Z jeszcze jedna uwaga: najczesciej jesli siec nie dziala,
to przyczyna jest zle IRQ ustawione dla ktorejs z ISA-owych kart
sieciowych. Ile to juz razy ludziom przez telefon kazalem przestawiac IRQ
na 10, jak nie wiedzieli, co jest nie tak i zgadywalem, ze to jest to,
oczywiscie wszystko potem magicznie zaczynalo dzialac...

--
Jacek Fiok
j.fiok_at_zodiac.mimuw.edu.pl                      http://www.jfiok.capital.pl