Re: Celerony PPGA

Autor: peterpan (peterpan_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 05 Jun 1999 - 15:06:49 MET DST

| W wielu przypadkach testy CHIPa można sobie potraktować jedynie
| jak ciekawą opowiastkę. Należy o tym pamiętać :)

Wiem o tym. Przytoczylem tylko to co przeczytalem jak zauwazyles zaznaczajac
ze sa to dane z CHIPa (z oczywistych powodow).

| Procesor jest ten sam, gniazdo różni się w zasadzie tylko wyglądem.
| Różnica w wydajności może IMHO pochodzić _jedynie_ od zastosowanej
| płyty i chipsetu, jakiej ona używa - w końcu płyty między sobą potrafią
| się dość znacznie różnić wydajnością.

Jak juz napisalem wczesniej, tak pisze CHIP (ja tylko przytoczylem).

| Celeron PPGA *ma* cache. Inaczej byłby tragicznie wolny i nikt by
| go nie chciał.

Prawdopodobnie dlatego Intel wprowadzil cache do Celeronkow (czego wczesniej
nie bylo).

|IMHO różnica cenowa wynika głównie z marketingu,
| bo podejrzewam, że różnica w koszcie produkcji Slot i PPGA jest
| minimalna (vide ceny przejściówek).

Co do rzeczywistych kosztow produkcji to mysle ze Intel rzeczywiscie mogl
cos pokrecic w poczatkowym stadium produkcji i teraz odkrecajac, udalo im
sie przy okazji obnizyc koszty produkcji tych prockow.

--
CU
PeterPan