Re: nieudany upgrade biosu

Autor: Maciek Bartnik (Maciek.Bartnik_at_p333.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Thu 03 Jun 1999 - 12:34:26 MET DST

[26 May 99, 14:11]: Tomasz Bobula => All:

 TB> Ostatnio pisałem o problemie z CIH'ym i z utratą biosu. Jako dobrzy
 TB> koledzy :-) poradziliście mi abym naprawił go metodą "hot swap". Tak
 TB> też zrobiłem. Do kompa z biosem awarda wpakowałem swój bios (również
 TB> awarda) i programem do flashowania dokonałem upgrade. Z tym że
 TB> : program coś tam pomielił chiwlę na dyskietce a następnie cisza i
 TB> żadnej reakcji ?
co to znaczy 'zadnej reakcji'?? a jakies komunikaty?
 TB> Odczekałem 5 minut. Wyłączyłem sprzęt i przełożyłem bios do mojego
 TB> kompa. Ale bez widocznych rezultatów :-((( Dalej to samo czyli czarny
 TB> ekran.
bo nic nie zostalo zapisane do flasha ... a jestes pewien, ze przeczytales to
co program (zakladam, ze to awdflash) wypisywal? moze po prostu zrzuciles
zawartosc kosci na dyskietke?? :)
 TB> Robiłem taki eksperyment po raz pierwszy i muszę się przyznać że nie
 TB> za bardzo wiem jaki jest "wizualny" efekt zakończenia programu
 TB> do flashowania.
w trakcie zapisywania zazwyczaj wyswietlany jest jakis pasek obrazujacy procent
wykonanej pracy, albo adres pod ktory sa aktualnie wpisywane dane, a calosc
konczy sie komunikatem, ze wszystko poszlo ok i mozesz zresetowac komputer
 TB> Może winą należy obarczyć dyskietkę systemową zrobioną pod w95 ?
kilka rad:
- powylaczaj wszelkiego rodzaju cache w biosie
- zerwij naklejke z flasha i sprawdz, czy symbol pod nia ukryty zgadza sie z
wypisywanym przez awdflash (czyli, czy kosc jest prawidlowo rozpoznawana)
- sprawdz jakim napieciem jest programowany flash ... jesli jego oznaczenie
zaczyna sie od 28 to powinno byc 12V, jesli 29 - 5V ... byc moze masz na plycie
zworke, ktora trzeba odpowiednio przestawic
- poszukaj w instrukcji, czy plyta na ktorej programujesz flasha nie ma zworki
blokujacej upgrade biosu

Maciek