Re: na gwa³t potrzebne uniwersalne haslo do ami biosa z 1992 roku

Autor: Maciek Bartnik (Maciek.Bartnik_at_p333.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Tue 01 Jun 1999 - 20:44:24 MET DST

[21 May 99, 18:22]: Grzegorz Mazur => All:

 GM> Gwa³ciciel p³yt g³ównych??? Nie dam has³a!!! ;)))
 GM> Spróbujcie wyj±c bateriê na jakie¶ 5 min. Jak nie da siê wyj±æ (mia³em
 GM> tak± 286), to zewrzyjcie jej koñce na ok. 30 min (roz³aduje siê prawie
 GM> zupe³nie), a potem w³±czcie kompa i (po ustawieniu wyszystkich ¶mieci
 GM> tak, jak ma byæ) zostawcie na parê godzin (coby siê pod³adowa³a).
dobra rada, tylko zdaje sie, ze w ten sposob mozna zabic akumulatorek, a koszt
nowego przekracza warto¶æ p³yty ... ju¿ lepiej go na jaki¶ czas wylutowaæ ...
 GM> Te "uniwersalne has³a" na ogó³ nie dzia³aj±, ale proszê:
 GM> AWARD_SW
 GM> lkwpeter
 GM> condo
 GM> j322
 GM> 589589
 GM> alfaromeo
 GM> AWD
 GM> Masz niewielk± szansê, ¿e pójdzie z powy¿szymi, ale nie wiem jak to
 GM> jest w starych kompach. W najgorszym wypadku dysk do kogo innego i
 GM> przegraæ dane. Albo nowa p³yta i procek (ta i tak jest wiekowa).
przecie¿ wyraznie napisal, ze do biosu _ami_, a ty tu do awarda wypisujesz

rozwiazanie jest banalnie proste - jesli bios nie jest typu 'okienkowego'
(obsluga mysza itd) to wystarczy odpalic programik amisetup (wystarczy poszukac
jakas wyszukiwarka, na pewno gdzies sie znajdzie) - rozwala on haslo w setupie
umozliwiajac przy okazji grzebanie w opcjach normalnie nie widocznych ... mozna
tez szukac innych programikow czyszczacych zawartosc cmosu ... oczywiscie mozna
to zrobic tylko wtedy, gdy haslo jest zalozone jedynie na setup, a nie na caly
system uniemozliwajac boot

Maciek