Re: Asus tx-97-e i amd k6 (dlugie)

Autor: Jacek Pawlus (jacekp_at_post.pl)
Data: Tue 01 Jun 1999 - 19:30:41 MET DST

Witam !!!

Piotr Traczykowski napisał(a) w wiadomości:
<7j0ese$edq$1_at_flis.man.torun.pl>...
> [...]
>: (pewnie można ustawić 83 ale ja nie próbowałem). Musiałem zainstalować
>: biosik w wersji beta (bo źle rozpoznawał mi procka) i ustawić jakąś
magiczną
>: kombinację zworek (chodzi o mnożniki i napięcia). Zainteresowanych
odsyłam
>: na grupę dyskusyjną ASUSA.
>Jestes pewnien ze jest to TX-97-E ? Jezeli tak to prosze napisz mi jakie
>masz ustawienia zworek z napieciem i mnoznikiem (jak udalo ci sie zrobic
400
>MHz ? z tego co mam w instrukcji to max jest 4.5x66, a to daje 300,)
jezeli
>mozesz podaj tez adres tej grupy dyskusyjnej i skad zassales ten bios.

Wbrew pozorom płyta ASUS TX-97-E jest całkiem dobrą płytą i teoretycznie
można w niej uzyskać 5.5*83=456.5 Mhz. Pisze teoretycznie bo tak naprawdę ja
nie próbowałem takich ustawień. Ja osobiście mam AMD K6-2 400. Ustawione mam
zworki na 2*66. Procesor sam wtedy się przestawia na 6*66 co daje 396 Mhz.
Poniżej podaje ustawienia (większość jest nie udokumentowana) zworek:

ustawienia napięć:

VOLTY VID2 VID1 VID0
2.0 NC NC NC
2.1 NC NC 1-2
2.2 NC 1-2 NC (default dla AMD)
2.3 NC 1-2 1-2
2.4 1-2 NC NC
2.5 1-2 NC 1-2

gdzie: NC=brak zworki

mnożniki:

         BF2 BF1 BF0
x2.0 1 1 0
x2.5 1 0 0
x3.0 1 0 1
x3.5 1 1 1
x4.0 0 1 0
x4.5 0 0 0
x5.0 0 0 1
x5.5 0 1 1

gdzie: 1=1-2 0=2-3

taktowanie magistrali:

      FS2 FS1 FS0
66 2-3 2-3 1-2
75 1-2 2-3 2-3
83 1-2 1-2 2-3

Występowanie powyższych zworek jest uzależnione od wersji płyty. Jeśli
wszystkie wyżej wymienione występują to można korzystać z podanych ustawień.
Jeśli jakiś zworki nie ma to można płytę łatwo przerobić aby wszystkie
ustawienia działały.

UWAGA !!!
Nie ponoszę odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia powstałe w wyniku
stosowania wyżej podanych ustawień.

Dla zainteresowanych podaję adres serwera news ASUSa:
asustek2.asus.com.tw
Każdy użytkownik ASUSa znajdzie tam coś ciekawego dla siebie.

Aby płyta obsługiwała poprawnie nowe procki trzeba zainstalować bios w
wersji beta. Odpowiedni bios (betę) można ściągnąć z
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/beta/mb UWAGA !!!! należy dokładnie
przeczytać plik INDEX.TXT jest tam dokładnie opisane który bios do której
płyty. Po rozpakowaniu pliku ZIP bios (najczęściej) nie ma roszerzenia *.AWD
ale jakieś inne np. *.001. Dla płyty ASUS TX97-E plik z biosem ma nazwę
xe5i1121.zip (ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/beta/mb/bios/xe5i1121.zip).

Życzę powodzenia w podkręcaniu płyt :-)))

Pozdr
Jacek Pawlus
jacekp_at_post.pl