Re: Hard Disks 5400 a 7200 rpm

Autor: peterpan (peterpan_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 29 May 1999 - 18:42:03 MET DST

[...]

| BTW troche mi sie grzeje ten Fujitsu 7200rpm - mozna zamontowac jakis
| dodatkowy wiatraczek w obudowie ATX ? Zdaje sie ze w plycie glownej mam
| chyba jakies dwa dodatkowe wejscia na coolery. Czy to cos da ?

Mozesz zamontowac specjalny wiatraczek wylacznie do dysku. Widzialem na
gieldzie mocowane bezposrednio za dyskiem. Mozna kupic oczywiscie szuflade z
wentylatorkiem i tam zainstalowac dysk ale tego nie polecam poniewaz roznie
jest ze stabilnoscia dzialania dyskow w szufladach zwlaszcza tych tanich.
Ja jednak proponuje zainstalowanie wentylatorka systemowego czyli
chlodzacego caly komputer. Dobrze zeby byl on tak ustawiony aby raczej
bezposrednio nawiewal na HDD. Przy okazji masz dodatkowe chlodzenie reszty
podzespolow np. karty graficznej i jej procesora (w szybkich kartach
przydaloby sie dodatkowe chlodzenie). W ten sposob mozesz upiec dwie
pieczenie przy jednym ogniu :).

--
CU
PeterPan