Re: Hard Disks 5400 a 7200 rpm

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Sat 29 May 1999 - 13:18:22 MET DST

> Moim zdaniem jest istotna roznica szybkosci, zauwazalna bez programow
> testujacych. Mialem Caviara 2,5GB 5400 rpm i kupilem Fujitsu 6,4GB 7200
rpm.
> Wszystko co mialem po chamsku przegralem z jednego dysku na drugi i bez
kitu
> Windows 98 uruchomil mi sie w polowe krotszym czasie (tak na oko, nie
> mierzylem stoperem bo mi sie nie chcialo). Obydwa dyski dzialaly w
UDMA/33.
> (Fujitsu jest UDMA/66, ale moja plyta glowna obsluguje tylko UDMA/33)
> pozdrowienia
> CHODZIN

To by trzeba porównać dwa IDENTYCZNE typy dysków różniących się tylko
i wyłącznie prędkością obrotów. Założe się, że gdyby Twój Fujitsu 6,4GB był
5400 rpm to i tak chodził by szybciej od Caviara 2,5GB 5400 rpm.
Mam kumpla co ma HDD 3.2GB 5400 rpm (jakiej firmy to nie wiem) który
nawet na oko chodzi ze dwa razy wolniej od mojego Seagata 8,4GB też 5400 rpm
więc
różnica nie zawsze wynika z prędkości obrotów lecz z konstrukcji dysku
oraz jego pamięci cache.

--
Pozdrawiam
file://==PhoeniX==\\