Re: Wirus przez maila ???

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Fri 28 May 1999 - 05:08:15 MET DST

Cześć,

Pixel <pixelek_at_kki.net.pl> wrote in article <374db061_at_news.vogel.pl>...
> Chcialem sie zorientowac, czy mozna spodkac sie z takim zjawiskiem jak
wirus
> przez maila? Chodzi mi o cos takiego, ze po "otworzeniu" maila w celu
> przeczytania wiadomosci wyskakuje z niego wirus a nie o wirusy dolaczane w
> postaci jakiegos pliku do przesylki.

Teoretycznie mozliwe pod warunkiem, że czytnik ma możliwość interpretacji
Jawy, i ktoś napisze coś w tej Jawie - nawet nie jestem pewien, czy Jawa
(jako skrypt w HTML) ma takie możliwości ingerencji w system operacyjny, aby
coś bardziej namieszać. Oczywiście wiadomość musiałaby być kodowana w HTMLu
i zawierać skrypt Jawy. Praktycznie obecnie niemożliwe. Wiadomość przesyłana
jako zwykły tekst nie moze i nigdy nie będzie mogła zawierać wirusa.
Ostrzeżenia kursujące po sieci są fałszywkami i służą tylko przestraszeniu
niedoinformowanych oraz zwiększeniu ruchu po sieci.

Pozdrawiam,

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf_at_strip.net.nz)