Re: Jaka grafika i procesor?

Autor: jhh (jacekh_at_gazeta.pl)
Data: Thu 27 May 1999 - 20:10:55 MET DST

Heniek wrote:

> Czesc
>
> Jaka karte grafiki polecacie do zastosowan CADowskich (AutoCad,
> UniGraphic), czy te bajery 3D itp maja w takich zastosowaniach jakies
> znaczenie czy tylko w grach. System bedzie pod NT, nie bedzie gier,
> bedzie jakis Word itp.
> Ile pamieci na karcie?
>
> Ciekaw jestem waszych opini jaki procesor pod takie zastosowanie, ja
> rozwazam PII350 lub celerona 400. Ktory z nich wybrac, komputer ma
> jeszcze liczyc np. MatCad, MatLab.
>
> Dzieki za szybka odpowiedz, Heniek.

  1' nie, bajery 3d nie maja zadnego zastosowania w CAD (chyba ze robisz
wizualizacje w czasie rzeczywistym...). Wazna jest szybkosc 2d.
Konkretnej karty Ci nie polece, ja uzywam od lat matroxa w kolejnych
wersjach i nie narzekam. Profesjonalisci wola Else, ja jakos nie widze
wiekszej roznicy. Oczywiscie istotna tez jest dostepnosc sterownikow pod
NT. RAM 8 MB -calkowicie wystarczy, ale jak Ci sie trafi 16 MB to nie
szkodzi.
 2' chyba jednak PII; ale imho (w tych zastosowaniach) to niewielka
roznica.
 3' imho duzo wazniejszy od karty (wiekszosc przyzwoitych sie jakos
wyrabia) jest monitor. Min. 19' (17' znienawidzisz, jesli duzo pracujesz)
i to dobry: odswiezanie min. 85 Hz przy 1280x1024 i _bardzo_ dobra
zbieznosc. Po paru tygodniach pracy zrozumiesz dlaczego.
 4' jak Cie stac na taki procesor, powinno Cie byc tez stac na min. 128
MB RAM. Jesli nie, kup wolniejszy i wiecej RAM (polecam 256 MB). Pod NT
naprawde sie przydaje...

          pozdrowienia

                                 jhh