Re: HISTORYCZNE - 486

Autor: Tomasz Jakub Waszkiewicz (elite_at_positive.net.pl)
Data: Wed 26 May 1999 - 21:43:20 MET DST

Eric Raven napisał(a) w wiadomości: <3748813f_at_news.vogel.pl>...
>Mam ogromną prośbę do wszystkich z dobrą pamięcią (tą własną w głowie, nie
>komputerową).
>Poszukuję następujących informacji:
>1. Które płyty główne pod 486 obsługiwały pamięci EDO (konkretny typ)?

Nie pamietam ale chyba jakies ALI potrafily juz rozpoznawac EDO ale przy tym
byly kiepskie jakosciowo i calkiem niedawno 2,3 lata temu ale wtedy 486
schodzilo juz z rynku a te plyty to byly juz zapchajdziury przystosowane pod
AMD 586 133 MHz

>2. Czy ktoś słyszał o płytach dwuprocesorowych pod 486 (wydaje mi się, że
>pojawiły się dopiero przy pentium pro, ale chciałbym się upewnić)?

Byly kiedys takowe pod zwyklego pentiuma ale pod 486 na rynku nie bylo ale
mogly byc wykorzystywane w laboratoriach , slyszalem tez o
wieloprocesorowych 386 w 1990 roku.

>2. Czy procesory z rodziny AMD K5 były dedykowane na płyty główne od 486
czy
>już na pentiumowskie?

K5 to tylko wylacznie na plyty od pentium'a czyli p54c

>Jeżeli ktoś pamięta te odległe czasy to proszę o odzew.
Pamietam bo robie w PC juz prawie 10 lat a nie liczac Spektruma 15.