Re: upgrade biosu po CIH'ym

Autor: Rafal Lukawski (rafal_at_newsgate.gliwice.pl)
Data: Tue 25 May 1999 - 19:39:00 MET DST

Tomasz Bobula <ykbobula_at_cyf-kr.edu.pl> wrote:
> Jak w temacie.
> Kuzynek dał mi "prezent" w postaci zawiruszonego kompa. CIH'y zabawił
> się w biosie. Po włączeniu kompa czarny ekran.
> Próbowałem upgrade biosu ze specjalnie spreparowanej dyskietki ale on w
> ogóle jej nie czyta.(w każdym bądź razie nie widać aby stacja
> pracowała). Co z tym fantem zrobić

odczyt z dyskietki podczas startu komputera jest inicjowany przez
procedury zawarte w biosie... a gdy biosu nie ma, to...

> Płyta główna GigaByte 586ATV, bios award, chipsety intela.

> Będę wdzięczy na wszelkie sugestie.

1. przeprogramowac bios w programatorze
2. uzyc do tego celu innego komputera - uruchamiasz komputer,
wyciagasz z niego FlashEprom, wkladasz swoj (wszystko na uruchomionym
komputerze), startujesz program z wczesniej przygotowanej dyskietki,
ktory zapisuje bios i wylaczasz komputer. Wyciagasz bios, wsadzasz do
swojego komputera, ktory powinien wystartowac.

Zwroc uwage jakim napieciem jest programowany scalak - czasami trzeba
przestawic odpowiednia zworke na plycie, na ktorej bedziesz
przeprogramowywal uklad.

Jezeli jednak nie masz doswiadczenia w tym temacie, to zlec to komus,
co choc troche zna sie na elektronice.

pozdrawiam.

--
   Rafal Lukawski email: rafal(@)newsgate.pl, voice: (+48) 601 845 428