Re: jak bezbolesnie i szybko i prosto skalibrowac kolory

Autor: Paweł Socha (psocha_at_izomar.com)
Data: Tue 25 May 1999 - 07:41:09 MET DST

He, latwi szybko tanio i DOBRZE to sie raczej ni da. A co rozumiesz przez
kalibracje. Czy chodzi Ci o to zeby kolorki na wydruku byly +- jak na ekranie
czy zeby byly identyczne. Jak to 2 to zmien monitor, zapros specjalistyczna
firme to Ci skalibruja, jesli wystarczy Ci to 1 rozwiazanie to proponuje co
nastepuje.

1. po pierwsze ustal w jakich programach bedzie Ci ta kalibracja potrzebna
(zakladam ze PS i Corel , a taki Word juz nie koniecznie)
2. Skalibruj PSa z Corelem (tak zeby czarny K100C0Y0M0 wygladal tak samo w tym
i tym)
3. Wydrukuj na drukarce cos na wzor obrazu kontrolnego (kolory podstawowe, RGB
i CMYK)
4. Kartka do lapy, przed monitor i kabinujesz galkami az usyskasz obraz
zblizony do idaelu :-)

Wady tej metody.
1. Cholernie trudno uzyskac dobry efekt.
2. Efekt moze byc rozny w zaleznosci od panujacych wrunkow pracy (swiatlo)
3. Jedno nieuwazne przesuniecie galki i niweczymy cala nasza prace.

Ale powodzenia
Pawel