Re: Budowa monitora

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Mon 24 May 1999 - 07:54:49 MET DST

On Sun, 23 May 1999 14:43:45 +0200, "Krzysztof J. Trybowski"
<trybik_at_priv.onet.pl> wrote:

>Hej,
>Mam pytanie do elektroników. W monitorze, na tylnej ścience obudowy jest
>kawałek gąbki, który po założeniu obudowy przylega do kawałka blaszki, który
>jest "na tyłach" kineskopu. Po co to? Poza tym wnętrze obudowy jest
>cholernie "osadzone". Czy to normalne?

Prawdopodobnie ta "sadza" to jakies pokrycie antystatyczne -
podejrzewam ze na bazie grafitu. A te gabke podejrzewalbym o lekkie
przewodzenie - czarna jest zapewne? W calosci wyglada mi to na ekran
elektrostatyczny - pola EM co prawda nie wytlumi porzadnie ale
elektrostatyke zablokuje - inaczej cala obudowa sssalaby kurz jak
glupia).

Darek