Jak nabijac pojemnik atramentem w HP Re: Nabijanie pojemnika

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 23 May 1999 - 23:12:18 MET DST

darecki wrote:

> tego
>
> Po napelnieniu poczekaj az to co ma wyciec wycieknie (ja zostawiam pojemnik
> w pozycji pionowej na jakies 2godziny) a potem po wytarciu resztek wkladam
> do druku i drukuje kilka calych czarnych stron z jakiegos programu
> graficznego, dopoki wszystkie dysze nie zaczna pluc
> Potem zwykle wycieram jeszcze pojemnik z tego zo wycieklo i ma grac.

Metoda jest insza.

Kto ma zuzyty pojemnik ten moze to sam zbadac.

Ja w tym celu rozebralem ok. 10 pojemnikow, az w koncu zrozumialem
zasade napelniania.

Zbiorniczek ma dwa tricki.
Jeden to zawor labiryntowy napowietrzajacy u dolu zbiorniczka.
Drugi to dwie komory powietrzne wewnatrz zbiorniczka.

Po wprowadzeniu atrementu przez zawor kulkowy w narozniku u gory, trzeba
jeszcze strzykawka wyrownac cisnienie, czyli zassac pelna strzykawke
powietrza a nastepnie zamknac dwa gorne otwory, ten do napelniania i ten
do odsysania powietrza.

Wtedy sie atrament nie wylewa i zbiorniczek jest natychmiast gotowy do
pracy.

Zbiorniczki napelnialem roznymi atramentami, od BASFu, HP, Pelikana, do
najtanszego w kalamarzu.
atrament sie nie wylewa.

w zaleznosci od gatunku atramentu nastepuje jego zasychanie i trzeba 1-2
strony wydrukowac na drugi dzien lub wlaczyc opcje clean.

Najtansze atramenty to 2-5 zl.
Niektore zbiorniczki napelnialem juz i 10 razy i druk jest ok.

Gdy dysze sie zatkaja to wylewam wszystki atrament , a reszte wydmuchuje
rozcienczajac ciagle woda, az zbiorniczek jest idealnie czysty od
wewnatrz.
Nastepnie napelniam atramentem i jest ok.

Oszczednosc jest bardzo duza, gdyz koszt atramentu to 2-5 zl.
A zestaw to strzykawka do napelniania i ,mniejsza strzykawka do
odsysania powietrza, aby po napelnieniu nie wylewal sie atrament do
momentu wyrownania cisnien i wytworzenia podcisnienia przez poduszki
powietrzne wewnatrz zbiorniczka.

Ale jak pisze HP , nie zaleca sie napelniania zbiorniczkow i uzywania
nieoryginalnych, gdyz zawsze istnieje ryzyko zalania drukarki atramentem
i uszkodzenia elektroniki.

Tak wiec jedynie na wlasne ryzyko.

W starszej drukarce HP ryzyko ulega zmniejszeniu gdyz sie juz splacila
a koszt 5 zbiorniczkow = cena nowej drukarki.

Stara drukarka = 200-300 zl = koszt 2-3 zbiorniczkow.

A gdy ktos duzo drukuje to miesiecznie zuzywa jeden zbiorniczek
= 100 zl x 12 miesiecy = 1200 zl rocznie.